ucetnictvi pod Linux

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pondělí Říjen 7 11:56:49 CEST 2002

On Mon, Oct 07, 2002 at 11:30:37AM +0200, Jiri Chaloupka wrote:
> [...]
> spocital vysledek a ten rucne prepsal do formularu.
> Sam (zatim) pouzivam Money2k, a na konci kvartalu proste dam tiskove
> sestavy-tisk priznani dph, tak jak to vyleze z tiskarny to podepisu a
> poslu financaku.
> Ti se podivaji a zjisti, ze treba spocitana dan se lisi v radu jednotek
> korun, diky zaokrouhlovani jednotlivych dokladu. Zeptaji se cim jsem to
> delal, reknu money2k a oni to vezmou, neb ten sw znaji a uznavaji ho. Kdyz
> jim reknu ze jsem si to pocital rucne, tak ke mne napochoduji s plnou
> paradou a udelaji mi kontrolu na celou dobu co podnikam....

 To je, ale _asi_ ciste jen jejich postup. Nebo je zde urad, ktery
 urcuje ktery software bude povazovan za duveryhodny? Dokonce si
 myslim, ze zde muze byt i urcity vliv regionu, protoze rada ucetnich
 programu vytvorily firmicky s pouze regionalni pusobnosti -- tedy ten
 program neni celostatne znamy (pokud nezapomenu tak se na to nekoho
 okolo FU zeptam). Pravda je, ze rada firem se ohani tim, ze jejich
 soft prohledl nejaky auditor, otazka je co videl :-)

> Obecne se da rici, ze spousta veci v ucetnictvi se dela v rozporu se
> zakonem  o ucetnictvi ale toleruje se (napr. - kde v samoobsluze potravin
> Vam na nakup daji doklad kde je vase jmeno a adresa, tak jak to vyzaduje
> zakon o ucetnictvi?).

 IMHO ucto zna i tzv, zjednoduseny danovy doklad, pokud mate nakup nad 10000,-
 a zadate danovy doklad tak vam fakturu vcetne vasich nacionale jiste vystavi.
 Nektere obchody jsou na to i primo zarizene (viz. Makro).

    Karel

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/