externi diskove pole

Michal Kara lemming na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Středa Říjen 9 12:01:47 CEST 2002

> pokousim se linux server pripojit k externimu diskovemu poli. Pole je nakonfigurovane, a pod win to se to dela tak, ze jakmile zainstaluji ovladac ke karte
> kterou je server k poli pripojen,tak v systemu vidim dalsi disk.
> Mam FCH kartu QLOGIC 2200F. Ovladace jsem si stahnul z webu od vyrobce a prelozil. Nahraji modul,muzu se podivat na stav karty -> cat /
> proc/scsi/ql2200/1 ale nevim pod jakym zarizenim v /dev se ukryva disk z toho diskoveho pole.
> Pripadne muzete mi objasnit, proc zrovna prvni scsi disk je sda, prvni ata

  Pokud je karta SCSI zarizeni, tak je to zarizeni /dev/sda, pokud je to
jediny disk, pripadne /dev/sdb (sdc, ...). Proste vyzkousejte treba fdisk,
kdyz na tom zarizeni nic nebude, tak Vam vynada :-)

> disk je hda

  Protoze tam vytvorene "soubory" maji MAJOR/MINOR number, ktery pouziva
ovladac zarizeni (IDE/SCSI disku).

> zvukovka je ? ....

  Napriklad /dev/dsp.

								Michal Kara

--
PING 111.111.111.111 (111.111.111.111): 56 data bytes
---- Waiting for outstanding packets ----