Metacity (upadek window manageru?) shrnuti

Pavel Lisý pali na tmapy.cz
Středa Říjen 9 12:58:51 CEST 2002

Zkusim reagovat na vice mailu najednou, jelikoz jsem si s vyse zminenym
trochu hral.

On Út, 2002-10-08 at 12:11, Jan Kasprzak wrote:
> 	Tohle je taky divne. V RH8.0 je sawfish-2.0-4.i386.rpm,
> pricemz rpm -qi mi rekne "URL: http://sawmill.sourceforge.net/",
> kde je jen 0.9 a mozna 1.x. Rozhodne se mi nepodarilo dohledat,
> kde rostou zdrojaky sawfishe 2.0 (krome src.rpm, samozrejme).
Mam dojem, ze verze 2.0 je ciste praci RH a zrejme ma naznacovat
spolupraci s Gnome2, i kdyz tam v beta verzich byly nejake problemy ve
spolupraci WorkSpace Switcherem - jeho neschopnost zobrazit View Porty.

On Tue, Oct 08, 2002 at 11:23:06AM +0200, Jan Kasprzak wrote:
>     narazil jsem na problem s Metacity (to je v GNOME 2.0 implicitni
> window manager). Nevite nekdo, jak v Metacity nakonfigurovat ruzne
> akce na tlacitka na horni liste okna (anebo na jine casti dekorace
> okna)? Konkretne bych nekam potreboval dostat maximize-vertical pro
> terminaly, a nejaky zpusob jak posunout okno dolu (smerem "do
> obrazovky", nikoliv smerem "k panelu") pod ostatni okna.
Obecne se da rict, ze "advanced" vlasnosti se nastavuji pres
gconf-editor (v sekci /apps/metacity/*_keybindings)
Posunout okno dolu/nahoru (neco jako dela klavesa Front na Sunech) jsem
si hodil na levou Win klavesu (nejprve ji aktivuji pomoci xmodmap)
xmodmap /etc/xmodmaprc, kde
cat /etc/xmodmaprc
--
keycode 115 = F33
keycode 116 = F34

Jak nastavit maximize-vertical nebo vyse zminene na akci mysi jsem jeste
nezjistil, ale nevylucuji, ze je to mozne.

On Út, 2002-10-08 at 12:15, Jan Kasprzak wrote:
> 	Metacity je asi pro bezneho uzivatele dobre. Spatne na Gnome2
> je, ze vyresili dualitu workspace/viewport tim horsim zpusobem - totiz
> existuji jen workspaces a ne viewporty, pro ktere sawfish ma lepsi
> podporu (navic workspaces jsou oddelene, cili nemuzu mit kus okna
> na jednom workspace a zbytek na druhem, atd.
To s tim oknem na dvou viewportech je pravda, to se asi jinak nevyresi.
Me osobne nejvic vadilo, ze jsem vyuzival moznost pohybu po viewportech:
skoc na viewport nahore/dole/vlevo/vpravo a to same pro presun aktivniho
okna. Toto lze v metacity pomoci gconf-editoru nastavit.

On Út, 2002-10-08 at 16:44, Jan Kasprzak wrote:

> 	gconf-editor umi volby prohlizet, ale pri pokusu o editaci
> to prohlasi cosi o pristi verzi :-(
Toto mi ve finalni verzi RH 8.0 funguje

> 	Nicmene jsem aspon zjistil, jak se jednotlive promenne jmenuji
> a zkusim je nastavit pres gconftool.
Toto jsem jeste nezkousel.

On Út, 2002-10-08 at 18:09, Jan Kasprzak wrote:
> 	Podarilo se mi pres gconftool nastavit horkou klavesu
> na "lower window", nezjistil jsem jak to udelat mysi. Navic se gconf
> tvrdosijne brani zmene default window manageru - kdyz pres gconftool-2
> nastavim prislusny atribut kde vidim /usr/bin/metacity na
> /usr/bin/sawfish, tak po prihlaseni se jednak zase spusti metacity, a
> jednak se ten atribut zmeni zpet na metacity.
>
> 	Jeste druha moznost je, ze zkusim pustit jen panel
> a sawfish primo z Xsession bez toho, aniz bych poustel gnome-session.
> Stejne ze session managementu nic nevyuzivam.
Ja jsem prechod z metacity na sawfish resil nasledovne
v terminalu jsem napsal neco jako:
killall -9 metacity ; sawfish
a odhlasil jsem se z X s ulozenim session. Pak se to zapsalo spravne.

Zaver: v metacity mi zatim chybi moznost nastavit
maximize-vertical, maximize-horizontal, ... a nastavit akce pro mys.

Sawfish uz zase neni mrtvy, v gnome-news psali, ze se jeho autor opet
pustil do prace a jiz opravuje nejake chyby.

Pavel Lisy