VPN a oprava chyb ??

Novikmec Jozef Novikmec na leciva.cz
Čtvrtek Říjen 10 13:26:22 CEST 2002

Co sa tyka chybovosti, chybovost na linke samozrejme neznizite ak na to
nasadite nejaku VPN. Problem je ale v tom ze vacsina "VPN" rieseni pouziva
vlastny TCP protokol na 4 vrstve (niekde pocuva daemon ktory sifruje data
...) Problem je ten ze tym padom su v IP pakete 2 hlavicky 4 vrstvy (jedna
hlavicka toho protokolu a jedna zasifrovana tunelovana vo vnutri pyloadu) a
tym padom pri stratovosti paketov sa da dostat az do saturacie ked sa
neprenasa nic ine iba opakovane pakety.
Ak by bol zaujem mozem vysvetlit aj blizsie ale da sa o tom nieco najst na
nete.

Takze TCP VPN na stratovych linkach nie. Videl som aj nejake riesenia s UDP
ale to je uplne mimo ked mame stratovu linku. Preto sa treba posunut o
vrstvu nizsie a robit VPN na 3. vrstve a to je IPsec. (FreeSWAN je
implementacia IPsec-u pre linux a IPv4, v IPv6 je IPsec povinny.)

Mam priame skusenosti s tym ze na linke (mikrovlna, stratovost cca 7%) sa s
TCP VPN (Altavista Tunel alebo tak nejako sa to volalo) nedalo pracovat,
nasadili sme IPsec a problemy zmizli.

> ...o freeswanu vim, chystam se vse postupne zkouset, ale jen jsem se
> chtel pred optat. Problem  muze byt to, ze nejde o klasickou VPNku
> mezi 2 bodama, ktere jsou kazdy nikde jinde - tady se bude delat mezi
> 2 compama ve stejny siti.....

S tymto by nemal byt problem. IPsec riesi vyber paketov ktore budu ist cez
VPN tym ze prida routu na daneho hosta, takze myslim ze to bude OK.