RH 8.0 - cestina - UTF - ISO

Martin Bodlak bodlak na email.cz
Čtvrtek Říjen 10 21:40:53 CEST 2002

Hello vsem.

Mam dotaz, na ktery tusim pred nedavnem nekdo odpovidal, ale nejak se mi
nepodarilo formulovat dotaz v archivu tak, aby mi to neco relevantniho
naslo.

RH 8 ted ma vsechno v Unicode. Jenze ja mam databazi v ISO-8859-2 a ve
stejne cestine i PHP skripty a na webhostingu taky jedou v ISO. Kvuli mne
tam Unicode davat nebudou :-) Krome toho vetsina konzolovych programu,
ktere pouzivam (hlavne pine a mc) s Unicodem nejak neumi.

Co byste mi poradili? Nevim co si muzu dovolit, aby GNOME bylo cesky, a
pritom abych mohl v konzole (gnome-terminal) pouzivat ISO, resp. aby
chodily aspon pine a mc. Take abych mohl v GNOME v editoru Bluefish
editovat ty skripty a odevsad (GNOME i terminal) pracovat s daty v
databazi...

Mozna ze muj dotaz neni uplne terminologicky cisty, ale prosim o nejakou
odpoved, je to pro me pomerne dulezite... Zkousel jsem neco hledat, ale
nejak jsem se netrefil do te spravne otazky a tudiz ani odpovedi :-(

Jeste malickost: redhati program pro spravu balicku je prakticky
nepouzitelny. Pomalu se preorientovavam na prikazovou radku. To se jim
tedy povedlo, opravdu... :-((( Lze pouzit stare dobre GnoRPM? Nejsou v tom
novejsim RPM v RedHatu nejake extra features?

Diky moc za rady!
Martin

--
Martin Bodlak, Ostrava, Czech Republic