RH 8.0 - cestina - UTF - ISO

Miloslav Trmac mitr na volny.cz
Čtvrtek Říjen 10 21:51:05 CEST 2002

On Thu, Oct 10, 2002 at 09:40:53PM +0200, Martin Bodlak wrote:
> Co byste mi poradili? Nevim co si muzu dovolit, aby GNOME bylo cesky, a
> pritom abych mohl v konzole (gnome-terminal) pouzivat ISO, resp. aby
> chodily aspon pine a mc. Take abych mohl v GNOME v editoru Bluefish
> editovat ty skripty a odevsad (GNOME i terminal) pracovat s daty v
> databazi...
a) patricne programy spoustet s LC_ALL=cs_CZ (ne cs_CZ.UTF-8)
   pokud bezi v terminalu, je treba prekodovavat i terminal:
   LC_ALL=cs_CZ luit
   spusti subshell, ve kterem se interne koduje v 8859-2 (tj. obsah souboru
   atd.), ale s vnejskem (gnome-terminal) komunikuje v UTF-8.
   Lze i
	LC_ALL=cs_CZ luit tady_je_libovolny_prikaz s_dalsimi parametry
b) v celem systemu se vratit do 8859-2 odmazanim .UTF-8 v /etc/sysconfig/i18n
	Mirek