RH8 - spravny cas na zmenu distribuce

Lumír Jasiok lumir.jasiok na vsb.cz
Čtvrtek Říjen 10 23:44:05 CEST 2002

On Thu, 10 Oct 2002, Kocourek Lukas wrote:

> DD,
>
> tak musim rict, ze jsem se dnes po nekolikadennim zapaseni s RH8 zdrave
> na*ral, opravdu nemam potrebu byt zdarma beta testerem redhatu a tyden si
> doladovat system, aby delal to co potrebuju.. a tak u me nastal po par
> letech pouzivani RH ten spravny cas na zmenu distribuce. Rozhoduji se mezi
> Debianem, Mandrakem a docela me laka i Gentoo (ale bojim ze toho, ze to je
> prilis mlada distribuce na to abych ji mohl nasadit na produkcni server(y) a
> pritom klidne spat) s tim, ze primarne nasazuji linux na servery a pouze na
> [...]
Dobry vecer,
ja osobne jsem pouzival RH nekolik let, pak jsem take "zdrave nastval" a
rozhodl se pro prechod na jinou distribuci. Stejne jako vy jsem vybiral
mezi Debianem a Mandrakem. U mne to vyhral Debian a to z nekolika duvodu:

1) Na mem pocitaci bezel podstatne svizneji nez RH nebo Mandrake.
2) To co jednou na Debianu zprovoznim, to proste stale funguje (u RH a
Mandrake jsem mel napriklad nekdy nepochopitelne problemy s XFree).
3) Famozni system spravy balicku (RPM se nemuze rovnat).
4) To ze se jedna o jednu z mala velkych distribuci, ktere jsou 100% free
a nejsou spravovany nejakou firmou.
5) Pokud jde o serverovy system, pak je Debian to prave. Muzete
nainstalovat server na cca. 150MB a pritom mit plnohodnotny server
(samozrejme zalezi na tom co po nem chcete). Nevim proc, ale na RH ani
Mandrakeu se mi nikdy nepodarilo jit pod nejakych 300MB a to jsem orezaval
jako divy.
6) Sezenete prakticky jakykoli soft v DEB, pokud ne, pak existuje alien,
anebo si pomerne snadno muzete balicek vyrobit sam.

Ted jiz nekolik let pohodlne pouzivam Debian a jsem stale spokojen a
rozhodne se nechystam zamenit Debian za neco jineho. Kdo jednou okusi
silu Debianu, jiz nikdy nechce jinak :-)

Duvodu by se naslo jiste jeste vice, ale snad bude lepsi, kdyz si vse
otestujete sam.

S pozdravem

Lumir Jasiok

P.S. Musim Vas ale upozornit, ze bude zrejme chvili trvat nez si zvyknete
na odlisnou filozofii a ovladani Debianu oproti RH. Budte, prosim,
trpelivy, vyplati se to.

--

  Lumír Jasiok      	Student VSB-TU Ostrava
  email:          	Lumir.Jasiok na vsb.cz
  MOTTO: 	 	Unix je user-friendly, ale sve
                	pratele si vybira.