Sdileni, Samba, PCD

Jan Houstek houstek na karlin.mff.cuni.cz
Pátek Říjen 11 12:04:08 CEST 2002

> 1) Jak je mozne nastavit pro adresar takova prava, aby jedna skupina
> mohla jen cist jeho obsah (cist, spoustet...) a druha skupina mela
> moznost i zapisu? V KDE je mozne priradit jen jednoho uzivatele a jednu
> skupinu (+ jejich prava). Jsem "odkojen" Novellem a toto mi prijde dost
> omezujici. Uz jsem prekousl, ze bez rekompilace jadra muze byt uzivatel
> max. v 16 skupinach...

No vetsine lidi prava pro ownera, groupu a world staci, ale pokud trvate
na ACL, tak to je mozne. Je treba mit filesystem, ktery to podporuje (ja
vim o ext3 a xfs), podporu v jadre a prislusne utility, napr {get|set}facl.

> 2) Nedari se mi nalogovat z Win98 do domeny (Samba 2.2.3). smb.conf mam
> presne podle navodu a zda se, ze je to ok. Kdyz to vypnu, hlasi Windows,
> ze nebyl nalezen PDC. Jenze kdyz to zapnu, zahlasi Windows "Chybny
> parametr". Nic vic, jen chybovy dialog s touto zpravou. Do logu Samby
> nepribude ani jeden radecek (log level 3). Kdyz nepouzii PDC a logovani
> do domeny, je vse OK, jenze ja bych potreboval po prihlaseni spustit
> logon-script, a ten se v tomto pripade nespousti (reseni je dat na
> stanici do "po spusteni" spustit davku z homedir, ale to je houby)

Mozna by pomohlo, kdybyste poslal ten smb.conf. A navic podrobneji popsal
vase podminky.

> 3) Jak donutim Midnight Commander, aby pri editaci textaku daval na
> konec radku #13#10 ?  Vklada jen #13 (vim, Unix standard), ale kdyz chci

Ne, je to jen LF (10, 0x0A). 13 neboli 0x0C je CR, tim se ukoncuji radky
na Applech.

> na serveru editovat davky, ktere se budou spoustet na Windows?  M$ konec
> radku pouze #13 nebere.

Jsou na to utility (urcite to umi napr. recode). Jinak rozumne editory
pouzivaji pri editaci existujiciho souboru ty konce, ktere tam uz jsou.
Napr. vim nema problem.

> 4) Jak v konzoli vypnu ceskou klavesnici?

Pause.

-- Honza Houstek