RH8 - spravny cas na zmenu distribuce

Lumír Jasiok lumir.jasiok na vsb.cz
Pondělí Říjen 14 15:32:07 CEST 2002

On Mon, 14 Oct 2002, Pavel ŠVARC wrote:

> takže spousta pre verzí kernelu není dostatečné testování ???
> často je potom nová verze kernelu jen přejmenovaná poslední preverze která
> bývá starší.

> KDE vyvýjí tým vývojářů vydává alfa a betaverze má svoje betatestery, gcc a
> GNOME taktéž. RedHat jim prostě věří, že svou práci dělají dobře.

> RH svoje betaverze také testuje celkem dlouho

> důkladně testoval ?? to může znamenat spoustu věcí. Pro někoho je to
> instalace a pár spuštění co pro vás ???

> pokud se podíváme co všechno je v distribuci dílem RH tak to bude instalátor
> [...]

Odpovim Vam najednou a nebudu pripominkovat kazdou z Vasich namitek.
Myslim si, ze dukladne testovani distribuce se neda zvladnout za par
dni/tydnu. Distribuce, ktera vyjde by mela byt dostatecne stabilni, aby se
zakaznice v beznych situacich nepotykali se zadnymi(v idealnim pripade,
samozrejme) anebo alespon co nejmensimi problemy.

Ja jsem testoval kazdou distribuci pomerne peclive (v ramci casovych
moznosti). Tzn., ze jsem si nastavil prostredi, rozjel potrebne serverove
veci, ktere bezne pouzivam i na Debianu apod. Kazdou dist. jsem mel
nainstalovanou zhruba par tydnu.

Mate pravdu, ze existuji pre-verze kernelu. Zeptam se Vas, zda byste si
jako sef komercni firmy dovolil spolehat na to, ze ve finalni verzi
vyrobku na kterem zivotne zavisi Vami vyrabeny produkt nedojde k zadne
zmene a proto jej ani nebudete testovat.
Ja bych si to nedovolil. A ze tymy vyvijejici KDE, GNOME odvadeji svou
praci dobre o tom nikdo nepochybuje, ale opet se na to proste nemuzete
spolehnout. Musite to otestovat.

Vas argument, ze se distribuce sklada z instalatoru a utilit neni vubec na
miste. Distribuce je velice komplexni zalezitost. Kdyby byla pravda co
rikate, tak by zadne distribuce nemusely byt, anebo ne toho typu jak je
dnes chapeme.

Mam trosku obavy, ze tato debata jiz nikomu neposkytne zadnou uzitecnou
informaci a proto ji navrhuji ukoncit.

Kazdy z nas at si pouziva jakou distribuci chce, jsme svobodni lide a
zijeme v dobe free softwaru.

S pozdravem

Lumir Jasiok

--

  Lumír Jasiok      	Student VSB-TU Ostrava
  email:          	Lumir.Jasiok na vsb.cz
  MOTTO: 	 	Unix je user-friendly, ale sve
                	pratele si vybira.