antivirus

Pondělí Říjen 14 17:47:16 CEST 2002

Ondrej Sury wrote:
> (qmail-send pri zpracovani emailu ve fronte nad timto souborem zavola pres
> socket kavdaemona a kdyz je email zavirovany tak se zprava bounce - vyhoda
> je, ze to ma mnohem mensi overhead nez amavis ci cokoli jineho napr.

	??? Ted nerozumim. Amavis je wrapper v C, ktery mail posle na amavisd -
ten coby daemon bezi a komunikuje pres UNIX socket. Sophie je rovnez
daemon, ktery natahne pri spusteni antivirovou databazi (po HUP si ji
reloadne) a ceka na ukoly, ktere mu posle amavisd. (Uplne nejcistsi
reseni v pripade MTA = sendmail je milter, ale to nepodporuje vyjma
amavis.milter snad zadny antivir).

	Jediny overhead, ktery tu je je v okamziku, kdy MTA posle mail dle
pravidel na Amavis - overhead je ovsem stejny, protoze v pripade AVP
provede to same  -> kavkeeper. Vse ostatni je jiz pres UNIX sockety...

	Takze shrnu-li to, zkousel jsem rychlost kavkeeperu vs. amavisu -
vyhral to amavis. Rychlost kavscanneru resp. kavdaemona (nyni je nutno
mit stale spusten i kavcc, proc, to mi podpora neni schopna presne
objasnit, nicmene jinak kavdaemon nefachcenko...) vs. sophie vyhrala u
me jednoznacne Sophie...

	Sam vsak priznavate, ze misto komerne zakoupeneho komplexniho systemu
jste si na kolene udelal svoje udelatko, tomu nerikam reseni... -
nicmene mate uspech, ja taky...:-) - a tu rychlost muzeme nekdy
otestovat trosku rigorozneji, jen nevim, jak... (metodika a co merit -
mail throughput ci mail size vs. time?)

	Sophie nevede statistiky chycenych viru => tady vede AVP....:-)