jak funguje ping?

Michal Kara lemming na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Středa Říjen 16 08:27:48 CEST 2002

> To bych prave rad vedel.

  Ja myslim, ze nikoli a i kdyby, pocitalo by se to jenom u prvniho zaznamu.
Nemam tu ted zdrojak, ale program stejne nemuze poslat ping na jmennou
adresu => musi ji nejprve resolvovat => resolving se deje pred poslanim
prvniho packetu => do vysledku by se mohl zapocitavat jen v pripade _velmi_
alternativniho naprogramovani prikazu ping :-)

  Doba zpracovani packetu: Kdyby se doba ke zpracovani kazdeho packetu
zapocitavala, tak bude u noveho i stareho providera stejna (a konstatni v
prubehu doby). Takze to pro ucely srovnani nevadi.

> Aktualne monitoruji spojeni pingem a pouzivam
> stredni hodnotu pro zjisteni odezvy. Je to takove orientacni, kdyz je
> sit zatizena, jsou odezvy delsi. Chysta se u nas ale prechod k jinemu
> poskytovateli (Telecom) a kdyby se nahodou kvalita linek zhorsila,
> potreboval bych 100% udaje, abych se mohl dohadovat.

  Sit lze v zakladu charakterizovat dvema vecmi. Za prve roundtrip - to co
meri ping. Za druhe propustnost. Nevim, zda chcete merit sit nebo
propustnost jenom linky do internetu. Pokud mate pulmegabit nebo mene,
muzete zvetsovat velikost packetu pingu a tim zvysovat datovy tok a zjistit,
kolik sit dokaze prenest.

							Michal Kara

--
PING 111.111.111.111 (111.111.111.111): 56 data bytes
---- Waiting for outstanding packets ----