antivirus

Středa Říjen 16 10:26:40 CEST 2002

	Par technickych...

Pavel Lisý wrote:
> QS je perl skript, ktery nahradi qmail-queue. Pres rouru vezme mail,
> ulozi vsechny mime casti (pouziva k parsovani maildrop a tnef utilitky),

	Toto uz komentovali jini, ja jen dodam, ze se mi libi zpusob 2 front a
2 konfiguraku - jeden v pozici listener - chytne co je na portu 25,
ulozi do fronty, resp. proscanuje a pak ulozi do fronty k doruceni... -
v tomto pripade je peak limitovany moznostmi a nastavenim MTA...

> Sophos - ten se mi nejak nezalibil. Pripadal mi radove pomalejsi nez
> ostatni, z prilozene dokumentace jsem nezjistil, jak stahovat updaty.

	IMHO neni vyrobce k tomuto svolny. Je to take zpusobeno tim, ze presne
kazde 3 mesice donuti uploadnout i cely engine, je to rozumna politika,
protoze k cemu nove paterny, kdyz engine neni schopen detekce... -
AVGcko se Vam rovnez updatuje cele... (obcas).

	Pokud Vas to jeste zajima, pak sophos-ide-update.pl funguje na 100%
mnoho mesicu...

	To radove zpomaleni chapu, Sophos nebezi jako daemon => pri kazdem
startu nahrat a rozbalit 3MB pakovany virus patern soubor a pak zacit
pracovat neco stoji. Kavdaemon udela to same jednou pri startu, zkuste
AVP radkove bez daemona, uvidite rychlost (pokud to vubec lze)...:-)
(IMHO i RAV & spol. je na tom podobne)

> K pouziti se sophie jsem se ani nepropracoval, mozna to byla chyba

	Skoda, zrejme byste byl prijemne prekvapen a nejen rychlosti. Myslim,
ze ve fazi experimentu je scanovani po siti - MTA muze bezet na jinem
stroji nez antivirovy stroj.... - neco na zpusob remote loggingu:-).

> Doufam, ze to nekomu pomuze a ze to moc lidi nerozcili ;-)

	Urcite ne, vcera jsem byl pritomen instalaci Inoculate - dodava
Computer Association (dodavatel ARCserveru apod.). Je to sice zase
sileny moloch, ale s jednim nastavenim a spravou je multiplatformni a ma
zajimave moznosti ovladane pres JavaAplet, nemohu nerict, ze mne aspon
zaujal - mate tedy dalsi do sbirky...:-) (dodava CoProSys)