Virtuální servery

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Středa Říjen 16 11:14:27 CEST 2002

On Wed, 16 Oct 2002, Roman Junga wrote:

> potřeboval bych radu, kterak pomoci ipchains nebo iptables nebo nějakým
> jiným způsobem zřídil tzv. virtuální server. Příklad: příjde mi na
> veřejnou IP (62.121.25.11) žádost o komunikaci na portu např. 8470. Já
> potřebuji tento požadavek přesměrovat do vnitřní síte na IP
> 192.168.5.100 a samozřejmě i zpět.

Bud muzete pouzit ruzne nadstavby nad iptables a ipchains, kde si toto
pravidlo "naklikate", nebo pouzijte DNAT. Tedy neco na zpusob

iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp -d 62.121.25.11 --dport 8470 -j DNAT
--to 192.168.5.100

a pak si povolte ip forwarding (napriklad echo 1 >
/proc/sys/net/ipv4/ip_forward, nebo pres sysctl).

Toto je popsano skutecne snad v kazdem howto, ktere se teto problematiky
byt jen vzdalene tyka.

--
JiKos.