ipsec pres GPRS

Petr Vejsada daemon na nospam.exe
Středa Říjen 16 10:21:06 CEST 2002

Hello Veros!

Tuesday October 15 2002 14:58, you wrote to me:

 VK>     U kterého operátora?
 VK>     U Oskara mi na infolince chlapsky přiznali, že to nejde
 VK> (protože
 VK> rozdělují adresy 10.0.0.X). Tam to bude nejspíš na CIPE.

U Oskara to bylo jasne na prvni pohled, ze to nepujde (s tou 10.*), mel
jste na infolince stesti, kdyz jsem tam volal ja tak nevedeli o cem
mluvim (pro ne internet = www).

Nicmene u Eurotelu je to uplne stejne. Sice dostanete verejnou adresu.
dokonce i s reversnim zaznamem v DNS, za penize si muzete koupit
dokonce statickou, ale je to uplne na nic, protoze zadny paket na
mobilni stanici neproleze (pokud tedy neni uz z existujiciho spojeni).
Nechapu, k cemu muze ta staticka adresa byt, snad jen kdyby nekdo
generoval security tim, ze se muze pristupovat nekam na server jen z
vybranych IP adres.

CIPE pokud jsem si dobre precetl dela tunel pres UDP, tedy ta strana,
ktera chce komunikovat vysle UDP datagramy na tu druhou a tyto bych
rekl ze opet neprolezou.

Asi mi nezbude nez udelat nejaky IPIP tunel, treba PPP a teprve tim
tunelem ipsec, ale to uz bude docela nezanedbatelna rezie a na GPRS se
plati 30,- Kc/MB :-(

Petr /daemon(zavinac)svoboda(tecka)cz/