Samba jako PDC - jak na absolutni splynuti se siti Windows? (long)

Vaclav Dvorsky hufhendr na sendmail.cz
Středa Říjen 16 19:32:51 CEST 2002

Zdravim,
dnes jsem se vratil z prace opravdu bez nalady. Mam domenu s WinNT,
Primary Domain Controller jim dela uz temer 2 roky Linux se Sambou.
Cestovni profily, sdilene tiskarny, aktualizace AVG, zalohy, zkratka
vsechno, co jinde dela server WinNT jsem u sebe ve sve siti rozchodil.

Bohuzel moje sit je soucasti vetsi site. Vsude jinde maji normalne jako
server WinNT a bylo verejnym tajemstvim, ze ja mam v ostrem provozu
Linux. Zdaleka ne vsem se to libilo (Linux je u nas neoficialne
zakazany, resp. jediny povoleny OS je Windows), ale protoze mi chodilo
vsechno, nikdo na mne netlacil, abych Linux odstranil. Dokonce jsem mel
v posledni dobe pocit, ze nekterym lidem z naseho vedeni se Linux take
zacina libit.

Jenze letos prisla akce, kdy nas pohltilo ministerstvo. Celou nasi sit,
ktera je vetsi nez jejich vlastni, se rozhodli zaclenit do sve site.
Pozvali nas na seminar, kde nas pozadali o spolupraci. To bylo asi tak
naposledy, kdy jsme mohli vyjadrit sve nazory k jejich predstavam. Mam
pocit, ze se tam nahore ani nikdo neobtezoval zjistit, co vsechno u nas
vlastne funguje a jak. Pominu detaily jako ze ziji v predstave, ze mame
W2K atd. Rozhodne je vubec nezajima, ze se u nas bezne provozuje UNIX.

Dnes u mne byl jejich clovek, ktery mi zprovoznil jejich Exchange. K
nemu ovsem nebudu mit admin prava, jen pristup pro udrzbu uzivatelu.
Diskuse nebyla vubec mozna, jel si podle sve kucharky. Nazaver mi
predvedl integraci naplno. Ukazal mi, jak cvicene opici, kde zmenim
nastaveni proxy serveru v Exploreru (faktura 1.500,- Kc), jak nastavim
Outlook (pri te prilezitosti mi vysvetlil, ze jine klienty jako Netscape
nebude mozne v jejich siti provozovat, protoze POP3, IMAP, SMTP nebudou)
a zavrsil to ne-ukazkou instalace Norton AntiVirus Corporate Edition.

Ja vydrzim docela hodne, ovsem pri ne-ukazce instalace Norton AntiVirus
jsem si uvedomil, ze integrace nasi site do site ministerstva ohrozuje
muj Linux. Zjistil jsme totiz, ze ten AntiVirus nejde nainstalovat. Ma
nejakou serverovou a klientskou cast, ktera se instaluje z toho serveru.
A potrebuje admin sdileni, ktere i ve sve siti mam, ale ono to asi
nestaci. Pokud je server Windows, klikne se tam nekam na server a na
stanici zacne instalace. Se Sambou to vyhodilo chybu.
Bohuzel, jak mi vysvetlil ten clovek, jinak to nenainstaluji. A protoze
budeme soucasti jejich site, nainstalovat to musim. Ja ted tedy mam 2
moznosti. Bud vyresim tento problem a donutim Sambu jeste vice splynout
se siti Windows nebo zrejme neudrzim Linux a budu muset nainstalovat
Windows server.
Kdybych Linux neudrzel, ztratila by pro mne ta prace smysl. Linux mne
bavi cim dal tim vice a chci s nim delat. Odinstalace by byla uplne
posledni kapka, protoze tusim, ze drive nebo pozdeji prijdou na radu i
opravdove UNIXy.

Vim, ze to byl hodne dlouhy prispevek, abych zjistil, jestli je mozne
Sambu provozovat s Norton AntiVirem Corporate Edition 7.6, ale musel
jsem se trochu vybrecet. Zpusob jakym nas ministerstvo valcuje je
nevidany a je v nem citit snaha o kompletni prechod k Windows. Bohuzel
nema smysl vubec o tom diskutovat. Pokud vite, jak vyresit muj problem s
timto antivirovym programem, napiste mi. Privitam i jakekoli dalsi
napady, protoze uz jen cekam, kdy prijdou s upgrade na W2K a active
directory. A ja nevim, jak rozjet LDAP aby okolni Windows uverili, ze
muj Linux je take Windows.
Predem diky

--
    ___________
   |.---------.|    Vaclav Dvorsky
   |'---------'|    mailto:spr.praha10 na cssz.cz charset=iso-8859-2
    `)__ ____('     PGP: 0xD38E2CA7
    [=== -- o ]--.         _-----_   tel: +420 2 71026320
   _'---------' _  )_     (_/   \_)  fax: +420 2 74782347
  `""'"""""'""" (o o)           ustredna: +420 2 71026111
               ==\o/==
mapa: http://mapy.atlas.cz/mapa/pssz-praha10
* Best view in plain text - font Courier