OT: sifrovani HDD, was:Re: sifrovany FS

Petr Vejsada daemon na nospam.exe
Čtvrtek Říjen 17 09:09:38 CEST 2002

Hello Michal!

Thursday October 17 2002 08:07, you wrote to All:

 MH> Ne, myslel jsem kus zeleza (desku radice), ktery to bude delat
 MH> nezavisle na OS. Osobne si myslim, ze hlediska sifrovani by
 MH> stacilo poprehazovat bity v tech 512 bytech, co se zapisuji
 MH> jako minimalni blok.

to by teda urcite nestacilo, to by se dalo cracknout dost rychle. Zmena
jednoho bitu by totiz vyvolala zmenu prave jednoho bitu. Kvalitni
sifrovaci algoritmy musi na zmenu jednoho bitu reagovat naprosto
neodhadnutelnou zmenou spousty jinych bitu a cely datovy proud z
takoveho disku se musi jevit jako pravy nahodny sum.

Kdyby se to udelalo tak ja pises, zacal bych u partition table, o ktere
mam predstavu jak vypada, mam i predstavu o tom jak vypadaji zacatky
partitions, jak vypadaji jednotlive filesystemy a asi bych tedy dost
brzo prisel na to, ktere bity jsou prohozene s kterymi a pocetl bych si
tvou milostnou korespondenci :)

Jeste lepe - zapsal bych na disk sektory - nejprve same nuly a podival
se na vysledek. Pak bych na 0. bit zapsal jednicku a podival se, kde se
ta jednicka objevila. Takto bych velmi rychle nasel, jak jsou bity
poprehazene a cele by to bylo k nicemu.

Petr /daemon(zavinac)svoboda(tecka)cz/