OT: sifrovani HDD, was:Re: sifrovany FS

Michal Hajek hajek na nspuh.cz
Čtvrtek Říjen 17 11:13:35 CEST 2002

Petr Vejsada wrote:
> Hello Michal!
>
> Thursday October 17 2002 08:07, you wrote to All:
>
>  MH> Ne, myslel jsem kus zeleza (desku radice), ktery to bude delat
>  MH> nezavisle na OS. Osobne si myslim, ze hlediska sifrovani by
>  MH> stacilo poprehazovat bity v tech 512 bytech, co se zapisuji
>  MH> jako minimalni blok.
>
> to by teda urcite nestacilo, to by se dalo cracknout dost rychle. Zmena
> jednoho bitu by totiz vyvolala zmenu prave jednoho bitu. Kvalitni
> sifrovaci algoritmy musi na zmenu jednoho bitu reagovat naprosto
> [...]

No to bys asi neudelal, protoze to zarizeni by podle te me
predstavy samozrejme sifrovalo (prehazovalo ty bity) s jinym
klicem jinak a muj klic bych ti samozrejme nerekl/nedal.
A myslet si, ze z poprehazovanych 512*8 bitu na neco usoudis..
zkus si to s dvema byty :-) Jo, vedel bys, ze v zmeti prvnich
512 bytu je zasifrovany MBR ... no a co ? :-)) Nerikam, ze je
to neprolomitelne, ale rozhodne by to stacilo proti beznym zlodejum
(vcetne OSA ;-))
Nebo se pletu ?

MH

Michal Hajek                   mailto:hajek na nspuh.cz