OT: sifrovani HDD, was:Re: sifrovany FS

Petr Vejsada daemon na nospam.exe
Čtvrtek Říjen 17 12:33:58 CEST 2002

Hello Michal!

Thursday October 17 2002 11:13, you wrote to me:

 MH> No to bys asi neudelal, protoze to zarizeni by podle te me
 MH> predstavy samozrejme sifrovalo (prehazovalo ty bity) s jinym
 MH> klicem jinak a muj klic bych ti samozrejme nerekl/nedal.

OK, pokud bych nemel tuto moznost, zbyva to usuzovani. Asi mas pravdu,
ze ja bych z tech poprehazenych bitu zas tolik neusoudil (ani jsem se
tim prakticky nezabyval), ale kryptolog z toho usoudi velmi cenne
informace na 100%.

Uvaz taky to, ze jakmile zjisti prvni dvojici bitu, ktere se maji mezi
sebou zamenit, v ten okamzik uz ma praci snazsi - uz se temi dvema bity
nemusi zabyvat a muze postupovat dal zjistenim dalsich 2 bitu atd.

 MH> 512 bytu je zasifrovany MBR ... no a co ? :-)) Nerikam, ze je
 MH> to neprolomitelne, ale rozhodne by to stacilo proti beznym
 MH> zlodejum
 MH> (vcetne OSA ;-))
 MH> Nebo se pletu ?

Je to otazka toho, jak moc bude chtit OSA tu sifru zlomit. Pokud bude
chtit hodne, tak ji zlomi. A hlavne - proc pouzivat slabe sifry, kdyz
jsou silne ?

Petr /daemon(zavinac)svoboda(tecka)cz/