OT: sifrovani HDD, was:Re: sifrovany FS

Michal Hajek hajek na nspuh.cz
Čtvrtek Říjen 17 14:13:29 CEST 2002

Petr Vejsada wrote:
> [...]
>  MH> predstavy samozrejme sifrovalo (prehazovalo ty bity) s jinym
>  MH> klicem jinak a muj klic bych ti samozrejme nerekl/nedal.
>
> OK, pokud bych nemel tuto moznost, zbyva to usuzovani. Asi mas pravdu,
> ze ja bych z tech poprehazenych bitu zas tolik neusoudil (ani jsem se
> tim prakticky nezabyval), ale kryptolog z toho usoudi velmi cenne
> informace na 100%.
>
> Uvaz taky to, ze jakmile zjisti prvni dvojici bitu, ktere se maji mezi
> sebou zamenit, v ten okamzik uz ma praci snazsi - uz se temi dvema bity
> nemusi zabyvat a muze postupovat dal zjistenim dalsich 2 bitu atd.

Neni mi jasne, jak by to udelal. Ma HDD, kde je smeti a vi jenom
to, ze to smeti je z hlediska umisteni skupin 512 B v poradku. Jinymi
slovy, jedine, co vi jiste je, ze na zacatku disku je MBR. Zadne
dva bity neeliminuje, dokud by nemel spravne vsechno, protoze jinak
se neda overit, ze ty dva bity jsou v poradku. Sifrovaci kartu pouzit
nemuze, protoze bez meho klice je mu na nic, sama nevi, jak bez klice
sifrovat. Jo, muze postupovat tak, ze vi, ze na urcitem miste MBR
musi byt AA55AA55 nebo podobne. Ale kolik kombinaci by k tomu vedlo
a kolik dalsich by jeste zbyvalo najit ?

No nic, je to hodne OT.. na netu jsem nic takoveho nenasel...
skoda :-)

>  MH> 512 bytu je zasifrovany MBR ... no a co ? :-)) Nerikam, ze je
>  MH> to neprolomitelne, ale rozhodne by to stacilo proti beznym
>  MH> zlodejum
>  MH> (vcetne OSA ;-))
>  MH> Nebo se pletu ?
>
> Je to otazka toho, jak moc bude chtit OSA tu sifru zlomit. Pokud bude
> chtit hodne, tak ji zlomi. A hlavne - proc pouzivat slabe sifry, kdyz
> jsou silne ?

Silnejsi bych taky radsi :-) A ty vis o nejcem lepsim a silnejsim
v tomto smeru ? Ja nenasel ani to horsi :-(

MH

Michal Hajek                   mailto:hajek na nspuh.cz