jak funguje ping?

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Čtvrtek Říjen 17 15:03:55 CEST 2002

Vaclav Dvorsky <hufhendr na sendmail.cz> writes:

> [...]
>  >  cricket (pripadne iny podobny tool) ktory vam spravi pekne grafy
>  > rountripu a mnozstva prenesenych dat v case podla toho sa mozete
>  > pomerne lahko rozhodovat o tom ci je kvalita linky lepsia alebo
>  > horsia existoval tiez tool na freshmeate, ktory bol schopny merat
>  > priepustnost siete v dany okamih, ale neviem si spomenut na meno
>
> Ja to prave mam v MRTG i v RRDTOOL, ze kterych jsem ping fintu okoukal,
> ten cas zpracovani odpovedi pro mne byl dulezity v tom, aby se se mnou
> pak Telecom nemohl dohadovat, ze ping neni verohodny, ze to muze byt

ano, toto je problem. zpracovani ICMP echo request v cili nejakou dobu
trva, a proto se na to mohou potencialne vymlouvat. Treba v pripade
smerovacu cisco musi tento paket prijit az do procesoru a pak zalezi
na tom, jak je to cisco zatizene. Tyto pakety jsou vyrazne pomaleji
zpracovavane nez pouze pruchozi pakety. Navic mohou mit i nizsi
prioritu, takze se na nej muze ten smerovac vykaslat a zahodit ho.

> Jestli najdu chvilku, zkusim se podivat na ten SmokePing, ale mozna uz
> to bude nedulezite vzhledem k jinemu primo silenemu problemu, ktery se
> objevil dnes, ale o tom v jinem prispevku.
> Diky moc Vam vsem za odpovedi.

Tento problem je ovsem genericky pro vsechny implementace pingu
zalozenem na ICMP echo/echo-reply. Takze si smokepingem v podstate
vubec nepomuzete.

Brno, Czech Republic