Je novy notebook pro Linux rizikem?

Martin 'MegaSoft' Mokry megac na ns.ipg.sk
Čtvrtek Říjen 17 15:18:42 CEST 2002

On Mon, Oct 14, 2002 at 11:15:48PM +0200, Milan Sorm wrote:
> Mon, Oct 14, 2002 ve 12:06:39PM +0200 Kovar Jan napsal(a):
> # > Předem díky za vaše zkušenosti. Mám s tím problémy, protože jen málo
> # > dodavatelů říká, že podporuje Linux. Všechno je to zakleto do
> # > spolupráce s
> # > Windows, jinak to prý neběhá optimálně.
> #
> # No osobne mam velice spatne zkusenosti s notebooky Acer. Tam je problem
> # dokonce i s jinou verzi Windows nez dodavanou. Ale zase jsou levne, takze
> # pokud si verite ... Pokud muzu doporucit, tak velice dobre zkusenosti mam s
> [...]
Ja tu mam HP omnibook xe4500s a beha perfektne ... az na prepinanie medzi Xami a konzolou .. riesim to tak ze sa neprepinam ;-)
Sietovka je National Semiconductor, zvukovka Acer Laboratiories Inc. (ALI) M5451, modem som este neskusal, infrak slape v pohode ...

Vsetky potrebne drivery su v kerneloch 2.4.18 a vyssie.
Jediny vacsi problem co som mal bol vykon disku. Nikdy sa nevysplhal nad 4 MB/s aj pri zapnutom UDMA5. Vyriesil som to upgradom kernelu na 2.5.41 ;-)
Upgrade kernelu vylepsil aj podporu ACPI ... teraz mam v /proc/acpi pristupne tietot podadresare:
ac_adapter, button, embedded_controler, processor, battery, thermal_zone

Vsetko pekne funkcne.
BTW, neviete niekto o niecom ako je "apm" pre ACPI? Nieco co by dokazalo pouzivat /proc/acpi na zobrazovanie stavu baterie, poslat masinu do SLEEPu a podobne ? acpid vie len reagovat na eventy ....

--
Megac