debian woody, 2.4.18 - xfs, neustale plnej disk

Vaclav Ovsik Vaclav.Ovsik na i.cz
Pátek Říjen 18 09:52:31 CEST 2002

On Fri, Oct 18, 2002 at 08:58:43AM +0200, jk wrote:
> prave jsem odstranil ze sveho ~/ adresare asi 1,2 GB dat a uz tam nenam nic volneho. pri "df" mi ukazuje /home 100% obsazeno :-(
> spusteno jsem mel pouze:
> phoenix (browser)
> nt (X-downloader)
> cron
> a nezbytne nutne demony
>
> take se mi periodicky zasekava pocitac, jen na par vterin, pak mys opet beha normalne. chroupe pritom, nicmene nevim, co a kde.
>
> nevite nekdo o necem, co by mi mohlo unikat?

Asi se nekde nafukuje nejaky soubor. Zkusil bych dat du a zjistit kde to
je. Ovsem muze se taky stat, ze nejaka potvora vytvorila soubor,
otevrela ho, smazala a dal do nej zapisuje. V takovem pripade nebude
videt v adresarove strukture, ale bude dal zabirat misto, dokud neumre
proces, co ho ma otevreny. Na to me napada, jenom projit /proc a koukat
co ma nejaky podezrely proces za otevrene filedeskriptory. Normalne je
tam symlink na jmeno souboru. Pokud tam bude uvedeno deleted...
Treba:

zito na bobek zito $ while true; do echo 1; sleep 1; done >/tmp/x &
[1] 3552
zito na bobek zito $ ls -la /proc/3552/fd/1
l-wx------    1 zito     zito           64 Oct 18 09:48 /proc/3552/fd/1 -> /tmp/x
zito na bobek zito $ rm /tmp/x
zito na bobek zito $ ls -la /proc/3552/fd/1
l-wx------    1 zito     zito           64 Oct 18 09:48 /proc/3552/fd/1 -> /tmp/x (deleted)
zito na bobek zito $ kill %1

Je to jen jedna mozna varianta.
--