reseni e-mailu pro 1000 uzivatelu

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Pátek Říjen 18 11:11:49 CEST 2002

DD.
Kompletni system neznam, ale pokusim se navrhnout dilci reseni.
Debata o antivirech tu sla nedavno, obrazek si udelate sam. Jako smtp bych
pouzil postfix, se kterym mam dobre zkusenosti. Jako mail server bych pouzil
Courier IMAP, ovsem zkusenosti s nim nemam. Co jsem tak cetl, tak jeho
pouziti je dobre tam, kde je velka zatez a kde selhava mailbox. Na strane
klientske temer cokoliv, klidne i Outlook Express.
> - maily by pro jednotlive uzivatele zustavaly lezet na
> serveru ( aby se klienti mohli dostat k mailum z libovolneho PC)

Tedy pouzit protokol IMAP. Pokud byste chtel pouzit kombinaci POP3 a Outlook
Express, tak byste musel zavolat na pomoc sambu a roaming profiles.

> - nastaveni max velikosti odchoziho mailu pro jednotlive uzivatele

To IMHO postfix neumi, umi to jen globalne.

> - nastaveni max celkove velikosti posty

To Courier IMAP urcite umi.

> - mohlo by umet i vice knih adres (soukroma, spolecna)

Tohle jsem nikdy nepouzil, bohuzel nevim.

> - na klientskych pc nejradeji neco jineho nez outlook (budu
> se snazit pomalu
> konvertovat k nejakym grafickym terminalum - např. Xterminály, VNC..)

No, pokud ne Outlook, tak treba Pegasus, Eudora?

> - melo by to zvladat v pohode tak kolem 1000 uctu
> - pokud muzete navrhnout i HW,

Pokud tam bude jen mail, tak bych si to troufl soupnout i na IDE disky ale v
RAID. Procesor bych vybral to nejlepsi co se da koupit za polovicni cenu
nejdrazsiho Intela. (Jinymi slovy, nemusi to byt zadny zazrak, ale dneska
nove prodavane stroje jsou uz dost rychle.) A zbytek dokoupit s ohledem na
procesor. :-) Nesetrit pameti. Pokud mate radsi znackove, tak osobne bych
oslovil IBM. Na poli serveru maji moje symfonie.

TNX