Dlouhe startovani RH8

Martin Cizek cizek na cmc.hopto.org
Pondělí Říjen 21 11:35:08 CEST 2002

Co nastaveni parametru harddisku? Mel jsem podobny
problem (az na to NTFS;)) Zkuste vypnout DMA
(redhat nastavuje parametry HDD v initscriptech
podle /etc/sysconfig/harddisks, kde jsou prvne nacitana
obecna nastaveni, takze urcite v nem a pak take v souboru
(pokud existuje) /etc/sysconfig/harddiskXXX; XXX
je zariz. disku (nejspis hda). Jinak ten init script
je jen rozhranim k utilite hdparm, kterym se pak
podivejte na konfiguraci disku, a kdyz bude treba,
vypnete ruzne ficury rucne (hdparm -d0 /dev/hda).
Ten NTFS system zkuste v /etc/fstab zakomentovat.
BTW neni ve /var/log/messages najaky "hint"?
U me ten problem tehdy byl v tom, ze se ztracela DRQ.
U novejsich harddisku se pro funkci DMA atd musi
explicitne nastavovat prenosovy mod (parametr -X hdparmu).
Pokud Vam to pomuze, zde je muj /etc/sysconfig/harddiskhda
k Seagatu 30G, radic VIA Southbridge:
USE_DMA=1      # Override default
MULTIPLE_IO=16
EIDE_32BIT=1
LOOKAHEAD=1
############### Extra-params explanation ##############
# -aN  read-ahead N sectors
# -WN  0=disable,1=enable drive's write caching
# -uN  interrupt unmask = off(0) / on(1)
# -XNN magic value for dma mode, see man page, needed for -d1 !!!
EXTRA_PARAMS="-a8 -W1 -u1 -X66" # -X68 don't work :-(

S pozdravem Martin Cizek