Vyjednavani s Red Hat - licencni politika, zmeny v RH distribucich apod.

Marcel Kolaja xkolaja na aurora.fi.muni.cz
Úterý Říjen 22 19:09:40 CEST 2002

On Tue, Oct 22, 2002 at 09:04:21AM +0200, Jan Kasprzak wrote:

> Michal Vymazal wrote:
> : Zdravim vsechny
> : Se zajmem jsem si precetl vyjadreni na severu Linux na CD
> : http://qwert.cz/linux/cd/index.html
> : ohledne faktu, ze nebudou dale distribuovat Linux Red Hat (mozna se jedna o
> : nedorozumeni a casem se to vysvetli - nevim),
>
> 	Ja nevim co je na tomhle noveho - ostatne uz RH7.1CZ distribuoval
> Computer Press pod nazvem tusim "Cesky Linux 7.1" nebo neco takoveho
> presne ze stejnych duvodu - ochranna znamka Red Hatu.

Já nevím, jestli je to něco nového nebo není, ale rozhodně to IMHO není to
samé jako v případě RHcz. RHcz nemůže být Red Hat, protože to je mutace
Red Hatu. Zatímco zde se jedná jen o distribuci originálního Red Hatu. To
je docela rozdíl, ne?

> 	Ja si myslim ze rozumne reseni by bylo zvolit jiny nazev pro ta
> CDcka a v nejakem README dostatecne uvest neco jako ze v maximalni mire
> vychazeji z RedHat Linuxu ale ze RedHat software za obsah nenese odpovednost
> nebo neco v tomto smyslu.

Já si zase myslím, že jediným rozumným řešením je Red Hat nedistribuovat
vůbec. Jestli na nás Red Hat kašle, tak bych na něj kašlal taky, a to ne
až teď, ale už hodně dávno. Za několik let nebyla firma Red Hat Software
schopna do distribuce dostat věci, které musel český tým okolo Milana
Keršlágera dělat do každé distribuce (a tvořit si tak vlastní mutaci).
Jestliže bych teď kvůli komerční distribuci měl dělat takovou šaškárnu, že
bych to nazýval Něco Jinýho Linux a ještě bych měl odstraňovat všechna
loga Red Hatu a Anacondy, tak to bych se na to moh už uplně ...

Ale je to jen můj osobní názor a nikomu nevnucuji, aby to dělal tak nebo
jinak. Já nedistribuuji žádnou distribuci (kromě toho, když mě nějaký
kamarád požádá o vypálení Debiánka :-)). :-)

BTW Myslím, že Red Hat Software nenese odpovědnost ani za obsah těch ISO
imagí, co si můžeme stáhnout. :-)

> -Y.

S pozdravem

Marcel Kolaja                              http://www.fi.muni.cz/~xkolaja/
NLPlab FI MU                                        http://nlp.fi.muni.cz/
"UNIX is basically a simple operating system, but you have to be a genius
to understand the simplicity."       -- Dennis Ritchie