Vyjednavani s Red Hat - licencni politika, zmeny v RH distribucich apod.

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Úterý Říjen 22 18:37:21 CEST 2002

   From: Michal Vymazal <gandalf na mbox.vol.cz>
   Date: Tue, 22 Oct 2002 14:22:34 +0200

   > Ale Pavle
   > Tahle veta
   > IF YOU MAKE A COMMERCIAL REDISTRIBUTION
   > je celkem jasna a podle meho nazoru je v souladu s GNU/GPL.

O tom se ale nikdo nebaví. Tato první věta je součástí souvětí, které je
implikací a tudíž na člověka, který splní levou stranu implikace, tedy
citovanou větu (a tedy komerčně distribuuje tuto distribuci), klade další
omezení nad rámec licence celé distribuce. Pokud by tato licence byla GNU
GPL, bylo by to přímo v rozporu s GNU GPL. Tudíž tvrzení, že je to
v souladu s licencí GNU GPL (nic takového jako GNU/GPL neexistuje) je
zřejmě neplatné.

   > Zacinam si skutecne myslet, ze v otazce licencni politiky se Linux na CD
   > stal obeti omylu.

To určitě ne. Tato a další podobné služby jsou podle mého názoru hlavním
důvodem mnou citované části licence - tedy co nejvíce se snažit omezit
lidi, kteří jsou ochotni za distribuci dát zlomek její ceny. Pokud už totiž
jsou ochotni dát zlomek její ceny, je už jenom kousek k tomu, aby zaplatili
cenu celou...

   > Spis mne stve, ze vyradili z distribuce kpackage a gnorpm.

To je mi srdečně jedno.
--
Pavel Janík

Do you know how cat can play with mouse? Try cat /dev/mouse.
                  -- Daniel Novotny in linux na linux.cz