Proč? (LILO)

Ivo Peterka ifo na centrum.cz
Úterý Říjen 22 19:26:55 CEST 2002

Dne Tue, 22 Oct 2002 13:24:30 +0000 (UTC), houstek na karlin.mff.cuni.cz (Jan Houstek) jste napsal:

> Nechapu, co vam na tom vadi. Pri bootu se nejakym zpusobem musi nacist
> jadro a vetsina zpusobu jak to udelat tu uz padla. Pokud bootujete z
> disku, tak proste bios spusti kod, ktery je v MBR. Bezprostredne za MBR je
> tusim partition table, takze do MBR primo jadro dat nemuzete.

Svata pravda, neznam jadro, ktere by se veslo do 512 bytu :-).

Ale abych to vyjadril presne. Linux je dobry operacni system s velmi spatnym
loaderem ... Popravde jestlize se mi uz po x-te (na ruzne konfiguraci) stane, ze po pomerne
dlouhe instalaci LILO pri startu vypise LI 40 40 40 .... (periodicky) tak me to extremne frustruje
a zacinam se ptat, proc neni v MBR jen neco SPOLEHLIVEHO, co proste jen vyvola
load kernelu z aktivni partition (cili proc si uz pri instalaci nemuzu navolit [nakliknout]
genericky loader, ktery neudela nic jineho, nez ze spusti natazeni kernelu do pameti
v pripade ze vim, ze LILO proste nenabehne). Pro tento pripad jsem se ptal, jak se bez LILa obejit.
 Kdyby si programatori dali praci s tim, aby z LILa udelali funkcni vec, tak bych ho bezne
pouzival a neposilal hloupe dotazy do diskuzni skupiny ;o) .
Nefunkcnost LILa je dost protivna i z toho duvodu, ze kdyz si uzivatel nainstaluje system,
a ten spadne hned na zacatku bootu po instalaci, neudela to
na zacatecnika moc dobry dojem.