Proč? (LILO)

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Úterý Říjen 22 20:28:00 CEST 2002

On Tue, Oct 22, 2002 at 05:26:55PM +0000, Ivo Peterka wrote:

> Svata pravda, neznam jadro, ktere by se veslo do 512 bytu :-).

Ve skutečnosti máte k dispozici jen 446 (4x16 zabere partition table
a na konci je magická značka 55 AA)

> Ale abych to vyjadril presne. Linux je dobry operacni system s velmi spatnym
> loaderem ... Popravde jestlize se mi uz po x-te (na ruzne konfiguraci) stane, ze po pomerne
> dlouhe instalaci LILO pri startu vypise LI 40 40 40 .... (periodicky) tak me to extremne frustruje

V tom případě doporučuji přečíst si manuál a tam se dozvíte velmi přesně,
co to znamená. Aspoň mně to vždy pomohlo.

> a zacinam se ptat, proc neni v MBR jen neco SPOLEHLIVEHO, co proste jen vyvola
> load kernelu z aktivni partition (cili proc si uz pri instalaci nemuzu navolit [nakliknout]
> genericky loader, ktery neudela nic jineho, nez ze spusti natazeni kernelu do pameti
> v pripade ze vim, ze LILO proste nenabehne). Pro tento pripad jsem se ptal, jak se bez LILa obejit.
>  Kdyby si programatori dali praci s tim, aby z LILa udelali funkcni vec, tak bych ho bezne
> pouzival a neposilal hloupe dotazy do diskuzni skupiny ;o) .

Vaše nářky na absolutní nepoužitelnost LILO mne velmi silně překvapují.
Používám LILO od roku 1994 a za těch osm let se mi sice několikrát
(10-20) stalo, že mi systém nenaběhl, ale VŽDY to byla chyba moje nebo
konkrétní konfigurace, ani jednou se mi nestalo, že by se jednalo o chybu
loaderu. Buď máte opravdu neskutečnou smůlu nebo děláte něco špatně.

                                                              Michal Kubeček