Proč? (LILO)

Středa Říjen 23 09:28:06 CEST 2002

Ivo Peterka píše:
> otazka byla ponekud zavadejici). V podstate mi slo
> o to, jestli neexistuje neco mene koplikovaneho
> ale vice funkcniho nez LILO a dve odpovedi
> mi v tomto smeru zlepsili know-how do budoucna.
	Většina distribucí už změnila zavaděč na grub, který má o něco lepší
uživatelské vlastnosti. To neznamená, že by se lilo muselo hned zavrhnout -
lilo zůstává jako volba pro ty, kteří se ho nechtějí vzdát. Ani to, že by
grub byl méně komplikovaný. Oba jsou to zavaděče, které mají za úkol zavést
operační systém. A oba jsou omezovány architekturou osobních počítačů.

> Kdyz se nad tim ted zamyslim,
> tak toho asi vim o LILO malo, abych ho
> mohl soudit. Jenom vim, ze kdyz jsem se
> rozhodoval, jaky system si nainstaluji na
> svuj slaboucky servrik, tak jsem vybiral
> ten, ktery nabootuje hned na poprve ;-).
	Tak proč lilo soudíte a co se vám na něm vlastně nelíbí?

Doporučená literatura:
LILO mini HOWTO
Large-Disk HOWTO
Linux+NTLoader mini HOWTO
Loadlin+Win95 mini HOWTO
/usr/share/doc/lilo/README
instalační příručka distribuce
manuálové stránky:
 lilo (8), lilo.conf (5), bootparam (7), initrd (4)
 grub (8), grub-install (8)

http://www.gnu.org/software/grub/
http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~cech/seminar/grub/

Jiné zavaděče: