Novy notebook nepodporuje APM?

Novikmec Jozef Novikmec na leciva.cz
Středa Říjen 23 10:16:56 CEST 2002

> Dobry den vsem,
>
> tak si zkousim ten notebook, na ktery jsem se ptal pred
> casem. Je to model
> Compaq Evo800c v maximalni vybave :). Rozchodil se mi krasne
> zvuk, sitovka,
> po peti minutach take Win modem Lucent LT a jako takova masina bezi.

Tiez som dostal novy notebook, a mam podobny problem:-).Ja mam ale
Fujitsu-Siemens C1010.

> Mam vsak problemy s apm a uspavanim. Procetl jsem si ruzna
> HOWTO a zjistil,
> ze jsou tam spise rozporuplna tvrzeni. Nekdo tvrdi, ze APM je
> podporovano v
> BISOu, nekdo tvrdi, ze jen u starsich notebooku atd. atd.

Tiez som cital dokumentacie a vysledok je ten ze nove notebooky nepodporuju
(silne slovo, mozno podporuju ale nejako bugovito) APM ale podporuju ACPI.
Takze riesenie je rozbehnut to cez ACPI.

> Moje situace je takovato. System mi spatne detekuje, ze bezi
> na baterky nebo
> na sit, to jsem zjistil treba: apm -v
>
> APM BIOS 1.2 (kernel driver 1.16)
> AC on-line, no system battery

dtto

> pritom tam je baterie a notebook mi ted nebezi na sit.
> Kdyz se podivam na /proc/apm:
>
> 1.16 1.2 0x03 0x01 0xff 0x80 -1% -1 ?

dtto

> [...]
> sekundu to zustane v
> tomto stavu a pak se mi to vrati zpet do beziciho systemu. Pritom
> /var/log/messages napise:
>
> Oct 22 12:03:38 evo kernel: usb-ohci.c: USB suspend: usb-02:0e.0
> Oct 22 12:03:38 evo kernel: usb-ohci.c: USB suspend: usb-02:0e.1
> Oct 22 12:03:38 evo kernel: PCI: Guessed IRQ 5 for device 00:1f.5
> Oct 22 12:03:38 evo kernel: PCI: Sharing IRQ 5 with 02:04.0
> Oct 22 12:03:38 evo kernel: usb-ohci.c: USB continue:
> usb-02:0e.0 from host
> wakeup
> Oct 22 12:03:38 evo kernel: usb-ohci.c: USB continue:

to som neskusal

> To znamena, ze jej se suspendu probralo USB??????
>
> Jadro mam originalni ze SuSE 8.0 Linux evo 2.4.18-4GB #1 Fri
> Apr 5 15:05:45
> UTC 2002 i686 unknown. Je taky krasne, ze na strankach SuSE explicitne
> rikaji, ze instalacni podpora se netyka techto problemu...
>
> Mate s tom nekdo prakticke zkusenosti? Ono, uprimne, kdyby na
> tom nemel
> bezet suspend, tak to nechci. Diky predem za pomoc.

Tak suspend som zatial nestihol vyskusat, ale aspon sa mi pomocou utility
klaptopdaemon podarilo zobrazovat stav baterie, a cez acpid rozbehnut to, ze
ked stlacim power button tak sa nevypne ale urobi korektny shutdown.

Cize doporucujem Vam hladat nieco co suvisi s ACPI a dokonca ak si dobre
pamatam tak v konferencii bolo dost zmienok o suspende na Compaq Evo ale
tomu som nevenoval pozornost.

Ak na nieco pridete, dajte mi prosim vediet.