Vyjednavani s Red Hat - licencni politika, zmeny v RH distribucich apod.

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Středa Říjen 23 12:56:28 CEST 2002

"Kovar Jan" <Kovar_J na tese.cz> schrieb im Newsbeitrag
news:665D762ADF17D511B5D70004ACB82F9201C51B75 na MARKETA...

> Teda me tyhle vykriky prijdou smesne. Redhat se rozrostl a dela neco, co se
> nam nelibi, tak mu slapnem na krk. :-) Debian nezajima prodejnost, ale
> uzivatel. :-) No pak pochybuju, ze Debian dlouho vydrzi.

Budete sa mozno divit, ale napr. ja ako dlhorocny pouzivatel Red Hat
vazne rozmyslam nad zmenou. Ak mi nemoze nikto napalit
nezmenene ISO od RH a predat mi ich za cenu medii a casu,
podla mna nie je daleko cas, kedy si tie media ani nebudem
moct sam stiahnut, ani mi ich nikto nebude moct napalit, ci
uz zadarmo, alebo za peniaze. Podla mna sa proste RH postupne
uzatvara - konkretnych prikladov sa v archive najde dost. Maju na
to pravo, ja mam zase pravo "hlasovat nohami".

RH pride o cloveka, co ich distribuciu podporoval, obcas k nej
robil support a ked uz nic ine, aspon pisal bug reporty - a to kvoli
tomu, ze nemozem rozumne ziskat volne stiahnutelnu distribuciu,
pretoze v praci mam pocitanu linku a zaplatit za vypalenie
nesmiem. Preco sa mi to len nezda ako skvely obchod...?

A co sa tyka vacsej firmy, tak napr. od mojho nazoru na linuxove
distribucie u nas zavisi pomerne dost. A nasich partnerov
rozhodne velmi zaujima, ci mozu svojim zakaznikom dat
CD-cka s linuxovou distribuciou, na ktorej je nas produkt
podporovany, alebo ci za kazdu z nich musia platit. Zatial
to problem nie je - staci zmenit obrazky. Bude to tak aj za
pol roka?

>Takze za par let se tu muzeme potkat a nase deti budou nadavat, jak
> tomu Debianu jde o prachy a ze nejlepsi je stejne Pokemonix. ;-)

Debian svoju politiku v tomto smere verejne deklaroval a jej
zmena by nebola tak uplne jednoducha.

Zdravi
--
                                                                  Stano