Vyjednavani s Red Hat - licencni politika, zmeny v RH distribucich apod.

Středa Říjen 23 14:19:17 CEST 2002

On Wed, Oct 23, 2002 at 12:56:28PM +0200, Stanislav Meduna wrote:
> Budete sa mozno divit, ale napr. ja ako dlhorocny pouzivatel Red Hat
> vazne rozmyslam nad zmenou.
No od teba by som to teda necakal.

> Ak mi nemoze nikto napalit nezmenene ISO od RH a predat mi ich za cenu medii
> a casu, podla mna nie je daleko cas, kedy si tie media ani nebudem
> moct sam stiahnut,
Coughcoughsusecoughcough.

> Zatial to problem nie je - staci zmenit obrazky. Bude to tak aj za pol roka?
RedHat to uz strasne davno tak ma, ze nemozes poskytovat napalene media s
nazvom "Red Hat Linux". Ved skus hladat na slashdote. To s tymi obrazkami je
zrejme len odnedavna.

Skus si uvedomit priciny, pre ktore to RH robi:
- su firma
- chcu sa chranit pred pravnymi utokmi zo strany cudzich ludi
- v amerike maju kopu dementnych zakonov, je dost mozne, ze to je od nich
  pozadovane

U suse by som si dovolil povedat, ze sa snazia co najviac zabranit, aby si ich
distribuciu ludia zohnali inac, ako kupili krabicu. Nech sa ma nikto nesnazi
presvedcit o opaku. Kdezto RH chce zabranit zneuzivaniu ich "IP" a ochranit sa
pred ludmi s dobrymi pravnikmi.

> Debian svoju politiku v tomto smere verejne deklaroval a jej zmena by nebola
> tak uplne jednoducha.
Lenze Debian neni firma, a nikto ich nemoze robit zodpovednych za chybach v
imagoch, ktore tretia osoba napali. Co Debian robi je chvalihodne a keby
"zmizol", by mi to bolo velmi luto, ale svet potrebuje ako aj komercne
motivovane tak aj nekomercne motivovane distribucie. Je podla mna chyba hladat
filozoficke motivacie u komercnych a financne u nekomercnych distribucii.

> Zdravi
>                                                                   Stano
Bye,

          "One world, one web, one program"  -- Microsoft promotional ad
         "Ein Volk, ein Reich, ein Fuehrer"  -- Adolf Hitler
         "Ein Auto, ein Computer, ein Mann"  -- Knight Rider