Schranka, cut & paste

Lubos Lunak l.lunak na email.cz
Čtvrtek Říjen 24 10:30:51 CEST 2002

Kocek Kvetoslav wrote:

> Souhlasim, ze ve win se mi s ni pracuje lip. Treba takova
> jednoducha vec: Nahradit jedno slovo v textu jinym, uz napsanym.
> Ve win oznacim nove slovo, dam ctrl-c, oznacim stare slovo, dam ctrl-v
> V lin oznacim stare slovo, smazu, oznacim nove slovo, hledam kde bylo

 V lin oznacim nove slovo, dam ctrl-c, oznacim stare slovo, dam ctrl-v (v
pohodne i bez mysi BTW).

> stare, vlozim nove. Vetsinou hledani toho mista kam to mam vlozit
> zabere vic casu, nez kdyz ho vidim jeste nesmazane.
>
> Nebo treba ve woknech je ctrl-c a ctrl-x. Rozdil snad kazdy zna.
> Jak docilim, aby fungovalo ctrl-x a zaroven ctrl-c v linuxu?

 Pouzijete aplikaci, ktera umi poradne pracovat s clipboardem a selection?
Copy&paste pod X neni nijak horsi nez pod Windows, nekteri budou spis
tvrdit, ze je to lepsi. Pod Windows muzete pouzivat Ctrl+C, Ctrl+V, Ctrl+X
a konec. Pod Linuxem to same, plus nezavisle na clipboardu jeste pouzivat
mysi selection (viz. http://www.freedesktop.org/standards/clipboards.txt).
Pokud to nejaka aplikace neumi, nebo se dve aplikace nedohodnou, je to
problem tech aplikaci, ne systemu.

 Ne ze by tedy ten system nemel nejakou tu drobnou chybicku, kdyby se snad
nekdo chystal na novou revizi X protocolu ...

--
 Lubos Lunak
 l.lunak na kde.org ; l.lunak na email.cz