Nasazeni linuxu v podniku - reference, zkusenosti

Ing. Vlastimil Pospíchal vpospichal na tiscali.cz
Neděle Říjen 27 21:39:52 CET 2002

On Sun, Oct 27, 2002 at 06:31:32PM +0100, Jan Kubik wrote:
> "Martin Tomsik - e-ware.cz" <linux na e-ware.cz> wrote
>
> jak prohlizite, opravujete, odesilate dokumenty,
> ktere musi byt v .doc formatu a v OO je nelze
> spravne zobrazit

Co znamená "musi byt v .doc formátu"? Co je to vlastně ".doc formát"?
Kdo dnes vyžaduje takový formát? Je tu zmínka o malinkaté firmičce,
která patrně nemá filiálky, které by vyžadovaly .doc . Neznám nikoho
kdo by po mně kdy tento formát striktně požadoval.

> totez pro excel dokumenty,

Totéž. Tabulky se dají prezentovat v HTML a při použití server-side
skriptů jsou i víceuživatelské. To se o excelovských tabulkách nedá
tvrdit ani náhodou. Alespoň jsem neslyšel o případu, kdy dva lidé
_současně_ upravovali jednu excelovskou tabulku ze dvou různých míst
a měli přehled o tom, co upravil ten druhý.

> nejaky Vas zakaznik ma stranku vyrobenou od Vas a tvrdi,
> ze neni pod windows zobrazovana spravne - jak overujete
> opravenost takovych tvrzeni?

U dobře navržených a vytvořených stránek tento problém nebývá. Neznám
stránku vytvořenou v Linuxu, která by nešla načíst ve Windows. Myslím
tím stránku vytvořenou podle běžně uznávaných pravidel. MSIE 3.0 už asi
nikdo nepoužívá, tam problémy byly.

> zakaznik ma od Vas server se SAMBOU - ma problemy
> pri napojeni win-stanic - jak overujete?

Samozřejmě u něj. Se Sambou však problémy nebývají. Problémy bývají
s Windows, které její služby využívají. Vlastní (správně nastavené)
stanice s Windows tyto problémy nevyřeší.

> zakaznik ma od Vas Mail server s clienty pod windows
> objevuji se problemy s Outlookem - kde a jak overujete?

Dtto. Outlooka se jim vždy snažím vymluvit. Pokud si ho nechají,
je to na jejich riziko. Kvalitní e-mailový klient si poradí s každou
zprávou, která je v souladu s RFC.

> zakaznikovi instalujete heterogeni sit s win a linux
> uzivatele na windows maji problemy s pristupovymi
> pravy mezi sebou a k servru. Kde testujete a navrhujete
> takova heterogenni reseni?

Přístupová práva win stanic mezi sebou není problém Linuxu.
Konfigurace Samby je natolik jednoduchá, že problémy s přístupy
k serveru jsou výjimkou a řešitelné přes internet. V opačném
případě je závada v hardware, tedy nezávislá na OS.

> na konferenci pripravujete prezentaci a je vyzadovana v ppt.
> jak postupujete
> s pozdravem honza

Zeptám se, jestli chtějí prezentaci nebo řešení. Síťařina není
biograf. Zatím jsem ještě neviděl ppt, který by měl nějakou
souvislost s nabízeným produktem. Místo toho velmi dobře poslouží
tištěný dokument vysázený v LaTeXu.

Všechny otázky byly ohledně kompatibility s jedním operačním
systémem, který není pořádně kompatibilní ani sám se sebou.
Např. přenos dokumentů mezi PC s různými tiskárnami, zálohování
a obnova mezi různými verzemi.

Paradoxní je, že holá Windows nedokáží otevřít soubory .doc ani
.xls . Nevím, proč by to musel umět zrovna Linux, i když mnoho
aplikací to umí. Fakt, že neexistují aplikace Word ani Excel pro
Linux je chybou spíše Microsoftu, že tuto technologii nezvládli.

Kit
--
Ing. Vlastimil Pospíchal
http://www.hoteldrnholec.cz