"step by step" instalace ovladacu nVidia

OldFrog oldfrog na volny.cz
Pondělí Říjen 28 16:07:16 CET 2002

>Chtel bych Vas pozadat, jestli by se tu nenasel nejaky dobrak, ktery by mi poradil jak nainstalovat ovladace od nVidie. Na jejich webu jsem nasel readme, ale to je pouze pokud mate verzi Mandrake 8.2 (ja mam 9.0). Podotykam, ze jsem z BFU ten nejBFUvatejsi.

V archivu konference jsem ste-to-step navod uz nekolikrat psal.
Hledejte na http://www.linux.cz/lists/archive/linux/

V zasade budete potrebovat uskutecnit pet cinnosti:

1)

Zkompilujte jaderny ovladac (modul) pro Vase jadro. K tomu budete
potrebovat nainstalovat zakladni vyvojove balicky z Vasi distribuce.
Stahnete soubor

http://download.nvidia.com/XFree86_40/1.0-3123/NVIDIA_kernel-1.0-3123.tar.gz

rozbalte

tar -vxzf NVIDIA_kernel-1.0-3123.tar.gz

kompilujte

cd NVIDIA_kernel-1.0-3123
make
make install

aktualizujte informace o modulech

depmod

2)

Instalujte GL knihovnu od NVIDIE, stahnete soubor

http://download.nvidia.com/XFree86_40/1.0-3123/NVIDIA_GLX-1.0-3123.tar.gz

extrahujte

tar -vxzf NVIDIA_GLX-1.0-3123.tar.gz

instalujte

cd NVIDIA_GLX-1.0-3123
make install

aktualizujte informace o knihovnach

ldconfig

3)

Zapnete novy ovladac v XF86Config, prepnete do textu

init 3

zalohujte soubor /etc/X11/XF86Config a editujte jej: v

Section "Device"

nahradte puvodni

Driver       "nv"

novym

Driver       "nvidia"

a do

Section "Module"

pridejte

Load         "extmod"
Load         "glx"

pokusne spustte Xka

X 1> LOG 2>&1

pokud nabehnout, opustite je CTRL+ALT+BackSpace.
Prohlednete soubor "LOG", zdali neobsahuje radku
zacinajici na (EE), (WW), (NI), (??).

(EE) - error, (WW) - varovani , (NI) - neimplementovana
fce nebo (??) - neznamo.

Pokud nic takoveho X do souboru LOG nezapsaly, je zrejme vse
v poradku.

4)

Testujte nove nastaveni - vratte se do grafickeho modu

init 5

spustte nejakou aplikaci pouzivajici GL

glxinfo
glxgears
atlantis

5)

Napiste, jak jste uspel. Podrobny navod v anglictine
je pribalen v jednotlivych baliccich s ovladaci, vzdy se
jedna o soubor README, ctete oba.

OldFrog.