Apache 1.3 + CSacek

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Úterý Říjen 29 12:58:06 CET 2002

On Tue, Oct 29, 2002 at 07:48:23AM +0100, Karel Zak wrote:

>  Ja zase nechapu proc je nutne se s nekym bavit timto tonem...

Protože ten příspěvek opravdu absolutně nijak nesouvisel s příspěvkem
na který tvrdil, že odpovídá. Zkuste si ho přečíst. Netvrdím, že s tím
příspěvkem absolutně nesouhlasím, ale jako odpověď na příspěvek Martina
Mareše byl absolutně mimo. Navíc sám o sobě byl povýšeně ironický, proto
jsem na tuto hru přistoupil.

>  Uz jste zkousel nekdy psat neco v XML? Jakeho kodovani je soubor v
>  HTML ulozeny na disku ktery chcete pouzivat bez prostrednika v podobe
>  HTTP? <meta http-equiv> nic nesimuluje, ale dela ze souboru samostatnou
>  a zivotaschonou zalezitost -- svet nezacina a nekonci s protokolem HTTP
>  a apache ...

XML má v sobě podporu pro specifikaci, v jakém je dokument (nebo jeho
část) kódování. Oproti tomu HTML nic takového nemá. Původně se s tím
vůbec nepočítalo, později to bylo doplněno do HTTP hlaviček. HTML si
nikdy nekladl ambice být univerzálním formátem pro výměnu informací
- to je parketa XML. HTML byl od začátku jednoduchý značkovací jazyk
pro zápis hypertextových dokumentů přenášených protokolem HTTP a je
jím dodnes (i když slovo "jednoduchý" už není úplně na místě). Nelíbí-li
se vám to, nic vám nebrání používat XML, což je jazyk, který má jiné
cíle a jiné prostředky k jejich dosažení.

Tag <meta http-equiv> NENÍ specifikací kódování dokumentu, je to
přesně to, za co jsem ho označil. Možnost, jak nasimulovat chybějící
řádek HTTP odpovědi, nemám-li ho možnost vytvořit přímo (buď serverem
nebo třeba pomocí Header() v PHP).

>  To neni komplikovane. Komplikovane je pokud mate v jednom adresari
>  nekolik souboru ruzneho kodovani (a i ruznych jazyku) tak prinutit
>  nejaky server, aby do onoho zazracneho protokolu neco pridal.

Na tom není nic komplikovaného, dá se to s trochou práce vyřešit.
Na druhou stranu, v takovém případě je otázkou, zda používat HTML.

>  Stale nechapu v cem je HTML format tak zazracny, ze potrebuje byt
>  popisovan mimo soubor zatimco jine formaty v ramci HTTP to nepotrebuji.
>  IMHO je v tomto HTTP bastl.

HTML není vůbec zázračný, a proto se vyvíjí XHTML a XML, které mnohé
nedostatky HTML řeší. To, co popisujete, navíc není nijak specifické
pro HTML. Jak byste třeba podle vaší filosofie specifikoval kódování
dokumentu typu text/plain, pokud ho nechcete dát do HTTP hlavičky?
HTML tak prostě byl navržen (viz. výše) a proto se tak používá.

                                                      Michal Kubeček