Silne OT: Nakupovani v zahranicnich internet shopech

Martin Patka smartin na mikroservis.cz
Středa Říjen 30 22:47:11 CET 2002

Zdravim,

Mne v Komercni bance doporucili si nechat pro platby po
internetu vystavit k normalni platebni karte jeste "virtualni
platebni kartu"  INTER CARD.

Na ni je totiz mozne si nastavit podstatne nizsi limity
vyberu nez na normalni kartu a tak ma clovek vetsi
pocit bezpeci :-))

Tu virtualni kartu (ona to vlastne neni karta jako takova, jsou
to jen potrebna cisla) nemam zatim moc dlouho, stihl jsem
z ni zaplatit jen par .com domen :-)) , ale funguje to....

Co se tyce cla, tak mam takoveto zkusenosti: pokud je
zbozi posilano ze soukrome adresy na soukromou adresu,
neplatil jsem zadne clo. Pokud je posilano z firemni adresy
na soukromou adresu, tak je celnici vymerena akorat DPH.
Samozrejme, ze asi zalezi i na cene zbozi, ja jsem nejvice
kupoval asi za $500.
Ovsem jakmile je adresat firma, tak se s celniky neda mluvit,
i kdyz je to treba pouzite zbozi z eBaye....
V kazdem pripade je absolutni nutnost mit u te zasilky uvedenou
cenu - ja jsem se takhle jednou spalil a pak jsem dloooouho
nahanel toho prodavajiciho z eBaye, aby poslal na ceskou
celnici dopis s uvedenim ceny :-((( i kdyz jsem pak stejne ani
clo, ani DPH neplatil....

Jinak pokud nemate kartu, tak soukromnikovi se da platit i
sekem, ale vystaveni seku stoji u KB 200,- Kc  a trva 3 dny.
A firme se da platit normalnim bankovnim prevodem i z
bezneho uctu, akorat cilova banka musi byt nejaka "vetsi" -
- musi byt uvedena v takove tluste knize - rikaji tomu
"SWIFT-code" a hledaji to v bance vzdycky straaasne dlouho....
Proto je lepsi si ten SWIFT-code vyzadat primo od
prodavajiciho.

Zatim

Martin Patka                      network & server administrator
Mikroservis v.o.s.                e-mail:       smartin na mikroservis.cz
Nerudova 45                       phone work:   +420 481624301
51301, Semily 1
http://www.mikroservis.cz         http://linux.mikroservis.cz