Silne OT: Nakupovani v zahranicnich internet shopech

David Kuzela xkuzd01 na vse.cz
Čtvrtek Říjen 31 09:06:28 CET 2002

Martin Patka pise:
> Co se tyce cla, tak mam takoveto zkusenosti: pokud je
> zbozi posilano ze soukrome adresy na soukromou adresu,
> neplatil jsem zadne clo. Pokud je posilano z firemni adresy
> na soukromou adresu, tak je celnici vymerena akorat DPH.
> Samozrejme, ze asi zalezi i na cene zbozi, ja jsem nejvice
> kupoval asi za $500.
> Ovsem jakmile je adresat firma, tak se s celniky neda mluvit,
> i kdyz je to treba pouzite zbozi z eBaye....

Zbozi je osvobozeno od cla do vyse 6000 (limit na dospelou osobu
pri prevozu pres hranice; u postovnich zasilek se bere prave
tento limit) pro nepodnikatelske ucely. Pokud je zbozi osvobozeno
od cla (touto formou) je osvobozeno i od DPH (§43, odst 6.
Zakona o DPH). Obdobne to plati i pro spotrebni dan :).

--
                                                 David Kuzela
-=[david na kuzela.cz]=-=[ICQ][24470559]=-=[http://penguin.cz/~dawyd]=-