Jak spustit proces "killnutelny" kymkoliv?

Petr Simek psimek na jcu.cz
Čtvrtek Říjen 31 09:19:00 CET 2002

On Thu, 31 Oct 2002, Jirka Dutka wrote:

> Asi to bude triviální záležitost, ale nevím jak mám spustit proces
> (konkrétně mpg123) na pozadí tak, aby ho kdokoliv jiný (i non-root) mohl
> killnout (např. killall mpg123).

To pujde asi tezko, ale mozna by to slo obejit stylem - spousteci skript
ktery spusti proces jako demona pres & zjistit si jeho PID a neukonci se
nybr v pravidelnych intervalech napr. testuje existenci nejakeho souboru
(treba /tmp/stop-mpg123) a kdyz soubor existuje killne proces ktery spustil
a ukonci se.