Silne OT: Nakupovani v zahranicnich internet shopech

David Kuzela xkuzd01 na vse.cz
Čtvrtek Říjen 31 10:28:20 CET 2002

Kovar Jan pise:
> Vyborny prispevek. Tohle urcite potesi vic lidi. Mate predstavu, jak je to
> reseno, pokud je posilano vic veci v jednom balicku nebo naopak vice balicku
> v jedne dodavce, kdy soucet cen presahuje tech 6000 Kc? Je to mineno na
> jednorazovy prechod hranice nebo na jednotlive zbozi?

Zdravim,

protoze ve clech nejsem moc silny (nikdy jsem je nepotreboval a je to
docela slozita problematika), nasel jsem pro jistotu presnou citaci.
Relevantni predpis je krome celniho zakona (dlouhy a slozity) hlavne
vyhlaska MF c. 136 ze dne 4. 6. 1998 o osvobozeni zbozi od dovozniho
cla, konkretne:

  Zásilky zboží nepatrné hodnoty, které má obchodní charakter

  § 29
  Od dovozního cla jsou osvobozeny zásilky obsahující zboží, které má
  obchod-ní charakter, jehož úhrnná celní hodnota nepřesahuje 1500 Kč.

  § 30
  Od dovozního cla není osvobozen
  a) alkohol a alkoholické  nápoje,
  b) tabák a tabákové výrobky.

  Hlava VIII
  Drobné zásilky zboží, které nemá obchodní charakter

  § 31
  Za podmínek uvedených v § 32 a 33 je osvobozeno od dovozního cla zboží,
  které nemá obchodní charakter, obsažené v drobných zásilkách odesílaných
  fyzickou osobou ze zahraničí fyzické osobě v tuzemsku.

  § 32
  (1) Od dovozního cla je osvobozeno zboží uvedené v § 31 za podmínky,
  že zásilka obsahuje zboží, jehož úhrnná celní hodnota, včetně výrobků
  uvedených v § 33, nepřesahuje 6000 Kč.
  (2) Přesahuje-li úhrnná hodnota několika druhů zboží, které je obsaženo
  v zá-silce, částku uvedenou v odstavci 1, je od dovozního cla osvobozeno
  jen to zboží, kte-ré by bylo osvobozeno od dovozního cla, kdyby bylo
  dováženo samostatně.

Bohuzel je tam (u zasilek) podminka fyz. os -> fyz. os., na ostatni
zasilky se vztahuje omezeni 1500 Kc. Omezeni se vztahuje na jednu
zasilku.

--
                                                 David Kuzela
-=[david na kuzela.cz]=-=[ICQ][24470559]=-=[http://penguin.cz/~dawyd]=-