Badblocky

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Neděle Září 1 16:29:07 CEST 2002

On Sun, 1 Sep 2002, Petr Klimovic wrote:

> Aug 31 23:00:20 snail kernel: end_request: I/O error, dev 03:47 (hdb), sector 3080
> Aug 31 23:00:21 snail kernel: hdb: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
> Aug 31 23:00:21 snail kernel: hdb: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError },
> LBAsect=14349233, sector=3082
> Je mi jasne, ze mam problem s diskem. Ja jsem v Ostrave a stroj je v
> Brne. Nechce se mi tam jezdit. Rad bych pustil nejakou utilitu, ktera
> mi umozni prislusne sektory oznacit jako bad a zajistit tak, aby je
> system nepouzival. Existuje takova utilita? Samozrejme to potrebuji
> [...]

Utilita se jmenuje badblocks (man badblocks, man fsck). Nicmene nad zivymi
daty to radeji skutecne neprovadejte, pokud mate na tom disku data, ktera
jsou Vam cennejsi, nez cesta Ostrava->Brno a zpet. Duvody jsou zrejme, a
probiraly se leckde nesciselnekrat - po badblocks byste mel spustit fsck.
fsck na namountovany system poustet neradno. Proc - viz archiv konference,
tusim to neni tak davno, co to tady slo.

--
JiKos.