pppd demand (Squid + ISDN)

Maštalíř Jan Jan.Mastalir na csc.cz
Pondělí Září 2 09:13:19 CEST 2002

Maštalíř Jan wrote/napsal:
:
: Pokud máte externí ISDN "modem" připojený přes seriový port a ppp vám
: obstarává pppd démon tak stačí v /etc/ppp/options zvolit parametr
: demand. Tento parametr nastaví pppd démona do spícího stavu a pokud se
: budou jakákoliv data pokoušet opustit komp přes ppp0, vytočí spojení.
: Další podrobnosti - man pppd..

  Mohl by někdo napsat, jaké jsou výhody tohoto řešení proti diald?

Podle mne je to řešení stejné. Výhodou řešení pomocí pppd je to, že není potřeba další obslužný démon, výhodou diald je snadnější konfigurace filtru, který určuje při jakých paketech se má vytáčet spojení. U pppd toho lze filtr nastavit také pomocí active-filter parametru v /tec/ppp/options ovšem bohužel v RedHatu(jiné distribuce jsem nezkoušel) tato volba není zkompilována v jádru a ani v samotném pppd démonu. Je tedy třeba zkompilovat jádro pro podporu ppp_filtering a znovu pppd s tou samou volbou. Ve freeBSD by toto mělo být již zkompilováno bez problémů přímo v základní distribuci (alespoň podle man pppd :-)).

Honza