Instalace Linuxu v systemu souboru NTFS

kratochvil na dbsystem.com kratochvil na dbsystem.com
Pondělí Září 2 10:04:10 CEST 2002

On Sun, Sep 01, 2002 at 09:47:12PM +0200, Romanes wrote:
> Nemate jeste jiny tip na SW, kterym by se dal rozdelit disk s NTFS na vice
> oddilu, pouzivajicich jine systemy souboru?
> Zkousel jsem Partition Magic, ale demo verze mi nedovoli zmensit NTFS oddil
> ani provest jinouz zmenu na disku. Komercni verzi kupovat nechci, protoze
> stoji stejne jako kompletni distribuce Linuxu.

Mozna existuje nejaky free program ktery to umozni. Ale silne bych to
nedoporucoval. Vsechny budou vysoce pravdepodobne ve stavu "tezka alfa"
pro nedostatek dokumentace o NTFS.

Mate v podstate nasledujici moznosti:

Zkusit sehnat znameho s Part. Magic. A nechat si to
udelat u nej (nevim jak je to s licencovanim PM mozna tim porusite
 licenci).

Zcela urcite existuje soft pro prevod FAT -> NTFS. Muzete se kouknout
jestli nexeistuje neco podobneho, ale obracene (coz silne pochybuji). A
pote carovat s fatkou.

A nebo (ac se to nezda) cesta nejschudnejsi: zazalohovat vsechna data
(coz byste mel i v predchozich pripadech). Prerozdelit disk.
Nainstalovat NT a Linux a nechat si jednu partition s FAT pro sdileni
dat mezi NT a linuxem (pripadne dalsimi OS).

--
  KLoK