dotaz na EXT2

Martin Kubecek Martin.Kubecek na bull.cz
Pondělí Září 2 18:32:11 CEST 2002

Zdravim

     Mohl by mi nekdo prozradit jaka je max. velikost ext2 svazku. V
nejakem dile skolicky se uvadi ze je to 4GB. Dle meho vypoctu je to pouhych
16GB. Nikdy jsem to fyzicky nezkousel vytvorit.

Max. velikost bloku je 4 096 Byte
Bitmapa bloku je velka presne jeden blok, tedy take 4 096 Byte.  Muze tedy
obsahnou max. 32 768 bloku, tj. 128MB (4 096 x  8 x 4096)
Deskriptory skupin obsazují také jeden blok, tj 4 096 Byte. Jeden
deskriptor je dlohy 32 byte. Max pocet deskriptoru je tedy 128 (4 096 /
32).

počet skupin  x  velikost skupiny = velikost svazku

tj. 128 x 128MB = 16GB, smozrejmě + nejake rezije file systemu.

Je to tak spravne, nebo mi neco uniklo.

Diky