RAID 5 a ruzne disky

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Úterý Září 3 11:49:06 CEST 2002

"Ing. Pavel PaJaSoft Janousek" wrote:

>         Zalezi na jakym typu RAIDu to udelate... pokud softwarovy, neni problem
> (RAID 5 muzete udelat i v ramci particii na jednom disku *grin*), pokud
> HW, se situaci jsem se nesetkal, ale pokud se s tim bude HW RAID bavit,
> proc ne (tam totiz neco jako particie dost dobre nenastavujete, nebo ano?)

V pripade HW RAIDU 3 nebo 5 se mu to samozrejme bude jevit, jak kdyby
mel 3 ks disku 18 GB a s tim nehne ani kdyby se clovek postavil na hlavu
a odstrkoval usima.
U softwaroveho to samozrejme udelat jde, ale jsou v pripade pouziti
jednoho
disku i efektivnejsi zpusoby pro zpomaleni stroje, nez je simulace N
disku
na jednom. :-)

Takze z dane kombinace disku se da asi nejvic u SW RAIDu vyrazit to,
ze udelam na tech 36 GB diskach 2x18 oddily a pak to spojim tak,
ze udelam RAID5 pres 3 oddily (kazdy z jineho disku) a dalsi RAID1
z tech dvou zbylych oddilu na 36G diskach.

	Majkl