Co na SUN?

Jan Houstek housj0am na alma.karlov.mff.cuni.cz
Úterý Září 3 18:37:14 CEST 2002

Dostal se mi do drapu jeden SUN, konktetne Ultra 10. Rozhoduju se, co na
ni nainstalovat. Zda se mi, ze to neni az zas tak spatna masina, 333MHz
sparcidlo, 512MB RAM, IDE disk (skoda ...). Moznosti vidim asi takto:

Solaris 2.6 (ten je totiz na CD v krabici)
Solaris 9
Linux 2.4.x
NetBSD

Vim, ze solarisu by se tam asi libilo nejvic, ale na linux jsem zvykly a
lepe se v nem vyznam.

Nejvic by se mi asi libilo, kdybych tam dal zaklad ze Solarisu 9 (kernel,
Xka a nejnutnejsi veci kolem) a na zbytek pouzil GNU veci (bash, vim, gcc,
apache, samba, kde/gnome, ... proste to, co znam a pouzivam na linuxech).

Hodne gnu baliku podle vseho roste na http://sunfreeware.com. Pro
Solaris 9 je jich ale jenom par, daji se pouzit ty pro verzi 8? A jak je
to s kompilatory, je vhodne pouzivat gcc (3.2) nebo ne?

A jak je to s linuxem? Budou fungovat X-ka? Jde to nejak ubastlit 64-bit
kernel i userland? Vim, ze kernel je 64-bit, ale userland ne? A neslo by
mit alespon 64-bit glibc?

Budu vdecny za jakekoliv nazory, doporuceni a nakopnuti. Priznavam se, ze
je to poprve, co vidim ne-PC jinak nez pres ssh a jsem z toho trochu
nesvuj ;-)

-- Honza Houstek