Gnokii, Gericom a 7110

Jan Derfinak ja na mail.upjs.sk
Čtvrtek Září 5 09:44:59 CEST 2002

On Wed, 4 Sep 2002, Kocek Kvetoslav wrote:

> Podle gnokii-irda howto jsem vyhazel vsechny moduly,
> ktere by mohly mit neco spolecneho s infra.

Nokia 7110 ma podporu irda. Nepouziva proprietarny protokol ako 61xx seria.
V konfiguraku musi byt protokol=irda, model=7110.

> (zacinaly na ir... :-) V konfiguraku gnokii mam
> port /dev/ttyS1 a typ spojeni infrared. V BIOSu
> je nastavenej IR port na adresu 2f8, irq 3, SIR.

Pokial mas IR port v notebooku, musis mu povedat, aby pouzival IRDA stack. Na
to je potrebny modul ircomm-tty a spusteny irattach, alebo alternativne
irport (co by mal byt ircomm protol ale iba half duplex, viac v IR-HOWTO).
Pre gnokii nastav port /dev/ircomm0. N7110 ma HW modem takze na testovanie
spojenia mozes pouzit minicom. Ak bude fungovat minicom, pojde aj gnokii.
Este pripomeniem, ze kvoli datovym prenosom s tymto telefonom nie je na
rozdiel od 61xx serie potrebna gnokii. Z vlastnej skusenosti mozem potvrdit,
ze 7110 s linuxom funguje. Nie som si vsak isty, ci zvlada 115200 v
minicome, skus nizsiu rychlost ak by to neslo.

> PS: Red Hat Valhalla s orig. jadrem, notebook gericom.

Este moja skusenost s IR portom v notebooku Armada E500. IR port mi nechcel
v linuxe fungovat, hoci vo Win isiel. Pri boote detekuje porty takto:
Serial driver version 5.05c (2001-07-08) with MANY_PORTS MULTIPORT SHARE_IRQ SERIAL_PCI ISAPNP enabled
ttyS00 at 0x03f8 (irq = 4) is a 16550A
ttyS02 at 0x03e8 (irq = 4) is a 16550A

ttyS02 je IR port. A v linuxe nebude fungovat, pokial sa mu pomocou
setserial nezmeni irq na 3.

Vypis z mojho gnokiirc:
[global]
port = /dev/ircomm0
model = 6210   (pre teba 7110)
initlength = default
connection = irda
bindir = /usr/local/sbin/
use_locking = no

Prave sme zistili, ze gnokii ma chybu v citani konfiguracneho suboru, takze
v ziadnom pripade netreba uvadzat komentare za parametrami napr.:
port = /dev/ircomm0  #moj port
sposobi chybu.

				jano

--