Co na SUN?

Miroslav Cabarka mirodoma na arka.sk
Pátek Září 6 19:47:37 CEST 2002

> IMHO: Linux na Sparcu je jen hracka, zadna linuxova firma to nepodporuje
> (aspon dle mych informaci). A vubec neni jiste zda SUN bude, natoz
> Oracle.

Ale - ale - zeby novy Erasmus Rotterdamsky?

Inak, prvy unix, ktory som videl, bol Solaris 2.6 na SPARC 5. Na nom som sa
ucil zakladne veci a vobec som nebol happy, dojem bol presne taky, ako sa
popisuje v clankoch typu -- Win je lepsie ako Lin --. Priserne rozhranie
Bourne shellu, pripadne o trochu lepsie ksh, editor vi bol skor zly sen
sialeneho programatora, ako editor a tak podobne.

O to viac som bol prekvapeny, ked som prvykrat robil na Linuxe. Pocit asi
taky, ako ked presadnete z trolejbusu do Mercedesu. Je to sice len o
uzivatelskej privetivosti, ale aj stabilita je (zatial) dobra.

Nemyslim si, ze Linux na SPARC je hracka, prave davam dokopy serverik s RH
6.2 na SUN Ultra 5 a chodi to krasne.

Nie kazdy bezi terabajtove databazy alebo servery pre tisice uzivatelov a
pre nas ostatnych by mohol znamenat Lin na SPARC spolahlivy OS na
spolahlivom zeleze. Navyse, z bezpecnostneho hladiska je prelomenie takejto
kombinacie menej pravdepodobne, ako Lin na Intel.

Prijemny vecer.

--
Ing. Miroslav Cabarka
mirodoma na arka.sk