Co na SUN?

Lukas Cirkva L.Cirkva na sh.cvut.cz
Sobota Září 7 10:43:58 CEST 2002

Milan Sorm napsal/a:
> [...]
> # > # low-end serverama a rozsiri "Qube" radu. Jsem zvedav co se z toho
> # > # vyklube.
> # >
> # > Dokud nebude Oracle delat port i pro Linux/sparc, nebude to ono. Pokud by
> # > Oracle udelal, byla by to bomba.
> #
> # IMHO: Linux na Sparcu je jen hracka, zadna linuxova firma to nepodporuje
> # (aspon dle mych informaci). A vubec neni jiste zda SUN bude, natoz Oracle.
> #
>
> Kdyz se venuji platforme Linux/i386 a Solaris/sparc, tak by Linux/sparc

Teoreticky urcite, ale SUNum, Oraclum jde jen o zisk, nedelejme si
iluze.

> Vykon a stabilita Sunu je super,
> managovani Solarisu mi uz tak super neprijde a kdyz dojde na vec a a mam
> delat pkgadd ruznych recommended patches a pak reboot, sem docela nestastnej
> (podobne jako reboot po uprave v /etc/system apod.). Chapu ze na produkcnim
> stroji se /etc/system nemeni, ale recommended patches pribyvaji...

A divaj jste se co vse recommended patche obsahuji? Temer vzde jde o
nove drivery, sice jsou v modulech ale i tak je mnohem jednodussi
reboot. Aplikace je opravdu velky zasah do systemu srovnatelny s novym
kernelem v linuxu a security updates baliku. Proto je velmi rozumne
rebootovat! Na produkcnim funkcnim systemu vetsinou neni nutne neco
takoveho delat a pokud ano, tak by aplikaci mel provadet nekdo kdo vi
co dela,mam dojem ze i podle smluv clovek s certifikaci na instalace.

Add /etc/services: zase neznalost. Vse jde nastavit bez rebootu pomoci
ndd, ale zase se to musi umet.

Osobne se mi Solaris managuje v nekterych pripadech mnohem lepe nez
linux, ale to je dano i kombinaci SUN HW/Solaris. Abych jen nechvalil, tak napriklad
balickovani v solarisu je v dnesni dobe temer vykopavka (kralovstvi za
apt :-) )

--
LC.