Dodatek: Zmena FS z EXT3 > EXT2

n_petr na seznam.cz n_petr na seznam.cz
Úterý Září 10 09:41:49 CEST 2002

Tak jsem něco zkoušel a hle !

SuSE Linux 7.2 + jeho originální kernel (snad 2.4.4-4GB).

mount /dev/hdc5 /mnt
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/hdc5,
       or too many mounted file systems

mount /dev/hdc5 /mnt -t ext2
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/hdc5,
       or too many mounted file systems

mount /dev/hdc5 /mnt -t ext3
mount: fs type ext3 not supported by kernel

---

SuSE Linux 7.2 + mnou kompilovaný kernel 2.4.18

[...]

... už to funguje !

Výpis z mtab:
/dev/hdc5 /mnt ext3 rw 0 0

Ale pokračujeme dále:

umount /mnt
V souboru  mtab není nic.

mount /dev/hdc5 /mnt -t ext2
... už to funguje !

Výpis z mtab:
/dev/hdc5 /mnt ext2 rw 0 0

Ale pokračujeme ještě dále:

umount /mnt
V souboru  mtab není nic.

mount /dev/hdc5 /mnt
... už to taky funguje !

Výpis z mtab:
/dev/hdc5 /mnt ext2 rw 0 0

Ale pokračujeme dále:

umount /mnt
V souboru  mtab není nic.

mount /dev/hdc5 /mnt -t ext3
... už to funguje !

Výpis z mtab:
/dev/hdc5 /mnt ext3 rw 0 0

To jsou věci, co ? Dokud se to nepřipojí jako -t ext3, tak se to nepřipojí
vůbec. Když se to už jednou připojí, tak to následně jde bez specifikace
"type" než se však rebootuje počítač !

Petr Novák <n_petr na seznam.cz> ... ;-) žabák v linuxu (-;